Avatar billede zer0c00l Juniormester
11. oktober 2005 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SATA til ATA converter

Hej eksperter..

Jeg har for nylig anskaffet mig en harddisk (HD-SATA-S250 * 250 GB Seagate 7200rpm SATA 8MB) lykkeligt uvidende om, at den ikke passede i min computer, der ikke understøtter SATA-diske. Kan jeg få disken til at passe i min maskine med sådan én: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40745
Eller skal der noget mere/andet til? Det skal bare gøres lettest og billigst..

På forhånd tak
Zer0c00l
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:17 #1
Nej desværre, du har brug for en Sata kontroller, og måske også et mellemstik til
strømforsyningen. En Sata kontroller koster vist 400kr. eller mere, så kan du ikke
bytte den? Det bliver jo dyrt
Avatar billede zer0c00l Juniormester
11. oktober 2005 - 22:19 #2
Hvad er det for en dimt, jeg har fundet her så? Er det bare et mellemstik til strømforsyningen?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:30 #3
Måske tog jeg fejl af billedet? Det er muligvis et Sata stik som sidder i kortet og
fordeles til 2 Ata? Det er nok bedst at vente på at andre ser på det.
Avatar billede oniel Nybegynder
12. oktober 2005 - 00:40 #4
Den konverterer den forkerte vej for dit vedkommende. Her saxet fra en af leverandørerne:

Nu har du muligheden for at konvertere din IDE enhed til Serial ATA og opnå data overførselshastigheder på op til 150 MBytes/sec. Supporterer UDMA-33/66/100/133 IDE harddiske og de fleste ATAPI enheder. Kompatibel med Windows XP/2000/Me/NT/ 98SE/95/3.1 og

Sagt på dansk - Med den dims kan du tilslutte f.eks. et DVD-drev til en SATA-controler.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
12. oktober 2005 - 09:15 #5
arh damn.. dvs hvilke dele skal jeg have for både at converte strømstik og kabler, hvis jeg skal have min SATA-disk til at passe i min maskine?
Avatar billede zoone Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:16 #6
Jeg fik en SATA -> IDE konverter med til mit bundkort (Abit NF7-S) da jeg købte det. Mange bundkort producenter vedlægger sådan en, eller det gjorde de i hvertfald dengang SATA var nyt.

http://images.gruntville.com/images/hardware/Motherboards-AMD/abit_nf7-s/NF7-S-contents.jpg

Det er den sorte "klods" nede i højre hjørne...
Avatar billede zer0c00l Juniormester
07. december 2005 - 10:31 #7
Jeg fik ingen SATA -> IDE konverter med til mit bundkort.. Jeg køber nyt bundkort i morgen. Så er jeg ovre det problem.