Avatar billede karka Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte til C&C: Zero Hour.

Jeg skal åbne porte til at spille med andre på nettet i spillet, jeg skal bare lige have lidt hjælp om hvordan jeg skal åbne dem.
Er ret dårligt til den slags.

Router: D-Link 6o4E
Avatar billede s_f Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:46 #1
200 points er måske lige i overkantet - ligesom Windows XP ikke har meget at gøre med at åbne porte i en router.

Det er lidt svært at sige, da metoden tit er forskellig fra router til router men prøv at tjekke http://www.portforward.com/

Vh. Steffen
Avatar billede s_f Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:51 #2
Kan du slet ikke komme ind på din router, eller er du inden og kan ikke få den sat op?
Avatar billede karka Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:24 #3
Jeg ved ikke et skid om router og den slags.
Avatar billede karka Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:25 #4
Og jeg er ligeglad med hvor mange point jeg giver fordi så kommer der jo flerer som hjælper hehe :D
Avatar billede karka Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:27 #5
Kan du ikke finde det rigtig side og vise mig hvordan jeg kan gøre handlingen?
Avatar billede s_f Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:08 #6
www.portforward.com er en "rigtig" side - nok det sted hvor du finder mest information om de enkelte routere med Screen shots osv. Men jeg vil prøve om jeg kan forklare dig det her.

For at ændre noget i din router skal du åbne dens interface - eller for at gøre det nemmere forståeligt - du skal åbne din routers "hjemmeside"

For at finde adressen til den hjemmeside skal du kende dit standart getway - det ses ved at gå i: start -> kør -> >skriv< cmd -> >skriv< ipconfig

Det er typisk for D-link 192.168.0.1

Åbne internet explorer i adresse skriver du http://"din router adresse" fx http://192.168.0.1

Nu skal du logge på - jeg kender ikke brugernavnet og passwordet til din router - det står i din manual.

Når du kommer ind på din D-links "hjemmeside" mener jeg (forskelligt fra router til router) at du kan trykke på et faneblad det hedder advanced - der inden skal der være en menu der hedder virtual servers.

Herinde kan du så tilføje et virtual server og give den et navn. Når du har givet den et navn, skal routeren vide hvilken PC på dit netværk den skal åbne porten til - altså din PC's ipadresse - den ses igen, under ipconfig.

I private og public port, skriver du så den port du gerne vil have åbnet til din computer, skriv samme port i begge felter.

Prøv ad, brug portforward - eller spørg til hvad du evt. ikke forstår.
Avatar billede s_f Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:15 #7
Du må også gerne tilføje mig i messenger, hvis vi kopirer Chat-logget herind bagefter, så andre kan få glæde af det ;)

st_frederiksen@hotmail.dk
Avatar billede s_f Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:29 #8
hotmail.com selvf
Avatar billede s_f Nybegynder
12. oktober 2005 - 19:43 #9
Frederiksen siger:
Well, skal vi prøve ?
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
åbne portene

Frederiksen siger:
Ja, det var jo problemet ikk
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
jo ok
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
hvad var adressen
Frederiksen siger:
Mener det er http://192.168.0.1 Eller må du se i ipconfig
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
inde
Frederiksen siger:
okay, set jeg skal lige se om jeg kan finde et SS af din menu
Frederiksen siger:
Du har en fane der hedder advanved øverst oppe?
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
er inde i den
Frederiksen siger:
Og inde i Virtual servers?
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
t der er en liste over ip osv flest Virtual
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:

også
Frederiksen siger:
Hmm, kan du sende et printscreen?
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
der hvor der står Name osv
Frederiksen siger:
okay fint nok - navnet bestemmer du selv
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
ok
Frederiksen siger:
Private IP ser du i ipconfig
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:

Frederiksen siger:
Hvis du ikke ved om det er TCP eller UDP tager du bare begge dele
Frederiksen siger:
Portens nummer skriver du i private og public port
Frederiksen siger:
enable øverst oppe, og kryds i always
Frederiksen siger:
Tryk appaly, og vupti
Frederiksen siger:
apply*
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
jeg skal finde manuel papiern med up'erne
Frederiksen siger:
up'erne - hvor er du nu henne?
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
jeg kan e lige finde de ip'er der skal til 2 sec
Frederiksen siger:
Du mener porte
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:

hold da kæft hvor blev der af
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
de*
Frederiksen siger:
hehe, ellers må du prøve at søge på google
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
der burde være porte i manuelen
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
nej de er har e
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:

vi prøver google
Frederiksen siger:
Nå - men nu kender du i hvertfald måde at åbne dem på, så er det bare med at finde de rigtige ...
&#1035;&#9642;³ Battle command siger:
og tak
Frederiksen siger:
NP