Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Link i SQL virker ikke

Hvordan får jeg dette link til at virke? Det benyttes via JMAIL.

    str = str & "Du skal aktivere din bruger ved at gå ind på dette <a href="http://www.aagaardpedersen.dk/godkend.asp">link</a>"

Jeg har prøvet at sætte 1,2,og 3 x " udenom URL. Er der noget med at man skal replace? Hvis ja, hvordan, og hvorfor :-)

pft.
Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:21 #1
Det der sker er at
Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:23 #2
selve teksten <a href=htt.......>link</a> kommer til at stå, istedet for link.
Avatar billede bigilo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:23 #3
prøv at sætte ' i stedet for
Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:27 #4
har ændret til <a href='http://www.aagaardpedersen.dk/godkend.asp'>link</a> men det giver samme resultat.
Avatar billede fennec Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:28 #5
eller escape " ved at bruge to
str = str & "Du skal aktivere din bruger ved at gå ind på dette <a href=""http://www.aagaardpedersen.dk/godkend.asp"">link</a>"

ASP ved jo ikke hvor strengen slutter henne:
str = "en tekst med " tegnet"

Derfor escaper men " ved at bruge to:
str = "en tekst med "" tegnet"

ps. Vis evt mere kode da problemet kan komme andet sted fra.
Avatar billede bigilo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:29 #6
så er det jo nok fordi du ikke sender mailen i HTML format...
Det er noget med at du skal sætte det som en variable et eller andet sted....
Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:29 #7
Set Conn = server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("../db/bvnyhed.mdb")

  brugernavn = replace(Request.Form("navn"),"'","")
  email = replace(Request.Form("email"),"'","")

  'tjek om email findes
  sql = "select * from nyhedsmail where email = '" & email & "'"
  Set rs=Conn.Execute(SQL)
  if rs.EOF then
    'bruges findes ikke.
    password = lavPassword(10)
    sql = "insert into nyhedsmail (aktiv, email, brugernavn, userpass) values (0, '" & email & "','" & brugernavn & "','" & password & "')"
    Conn.Execute(sql)

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.Logging = true
msg.silent = true
msg.From = "web@aagaardpedersen.dk"
msg.FromName = "Bisgaard Vin"

msg.AddRecipient  email

msg.Subject = "Tak for tilmeldingen"

    str = "Hej " & brugernavn & vbCrLf & vbCrLf
    str = str & "Du skal aktivere din bruger ved at gå ind på dette <a href='http://www.aagaardpedersen.dk/godkend.asp'>link</a>"

    str = str & vbcrLf & vbCrLf
    str = str & "Dit password er : " & password
    str = str & vbCrstr & vbCrLf & vbCrLf
    str = str & "Hilsen Bisgaard Vin"

msg.Body = str

' Her skal du rette og skrive den mail server du kan sende mail igennem fra din web side.
if not msg.Send("smtp.cliche.dk" ) then
    Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
else
    Response.write "Message sent succesfully!"
end if

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
    Set msg = Nothing
    Response.Redirect(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "?tak")
  else
    Response.Redirect(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "?findes")
  end if
  Response.Redirect(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME"))
end if
%>
<html>
<head><title>Tilmeld nyheds brev</title></head>
<body>

<% if Request.QueryString = "tak" then %>
<center> Tak for din tilmelding du vil modtage en mail med dit password du skal bruge for at aktivere din bruger.</center>
<% elseif Request.QueryString = "findes" then %>
<center> Du er allerede tilmeldt med den E-mailadresse. Gå tilbage til tilmeldingssiden og få tilsendt et nyt password, hvis du bare har glemt det.</center>
<% else %>
<script type="text/javascript">

function validering(f){
  if(f.navn.value==''){
    alert('Du skal udfylde feltet med dit navn!');
    f.navn.focus();
    return false;
  }

  if(!f.email.value.match(/^\w.*@\w.*\.\w{2,}$/)){
    alert('Du skal udfylde feltet med din e-mail adresse!\n(og det skal være en gyldig adresse)');
    f.email0,,
    +,.focus();
    return false;
  }

return true;
}
</script>
Avatar billede bigilo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:32 #8
prøv med msg.htmlbody i stedet for msg.body
Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:33 #9
tester lige!
Avatar billede bpedersen Novice
11. oktober 2005 - 15:38 #10
bigilo> det virkede, tak for hjælpen.
Smider du lige et svar?
Avatar billede bigilo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:39 #11
Jamen det gør jeg så....