Avatar billede jss Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FSO: links til filer virker ikke i Firefox

Hejsa
Sidder med en lille ting der driller mig. På vores intranet bruger jeg FSO til at lave en liste med links til filer i en mappe på webserveren, og det fungerer i Internet Explorer - feks. kunne et link se således ud:
file://[Servernavn]/[Mappe]/eksempel.doc
Dette virker perfekt - dokumentet åbner i Internet Explorer som ønsket.

I Firefox virker det derimod ikke - link kunne feks. se sådan ud:
http://[Servernavn]/[intranetmappe]/[undermappe]/\\[Servernavn]/[Mappe]/eksempel.doc

Altså kommer der en hel "http-sti" foran sti til filen - og så virker det selvfølgelig ikke :-(

Kan det komme til at virke i Firefox og hvordan?
Avatar billede nozio Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:44 #1
Prøv at vise os din ASP-kode
Avatar billede jss Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:51 #2
folder = "D:\Arbejdslister"
strLink = "\\Server01\public\Arbejdslister\"

Response.Write "<table><TR><td><p><b>Fil-navn:</b></TD><td><p><b>Sidst</b></TR>"

set fso = server.createobject("Scripting.fileSystemObject")
set fold = fso.getFolder(folder)

for each file in fold.files
  response.write "<TR><td><a href='"& strLink &"" & file.name & "' target='_blank'>" & file.Name & "</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;</TD><td><p>" & file.DateLastModified & "</td>"
next

set fold = nothing
set fso = nothing

Response.Write "</table>"
Avatar billede jss Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:00 #3
lukker og slukker ... desværre uden afklaring :-(