Avatar billede dennisbj Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:00 Der er 9 kommentarer

Backup af bærbar med xp pro

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, har en bærbar, somjeg har brugt TIMER på og rense i msconfig etc etc. så den kører perfekt nu!.

Nu er ? så hvordan er det bedst og lave en backup af systemdisken med alt det der nu er der i, jeg søger noget så jeg kan gøre det over netværk pga ingen plads på bærbar til en backup, så et program til netværk så man kan evt smide den der over...
Jeg vil ikke hvis det er muligt og undgå det ha noget som kører på computeren undtagen når man skal bruge det? her tænker jeg på programmer som norton som starter op med windows..
har dog også en ekstern hdd hvis nogle fede programmer findes til det

håber der er nogle der ka hjælpe mig..
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2005 - 14:02 #1
Du kan låse din computer fuldstændigt ned med Deep Freeze og låse den op, når du vil installere nogle programmer, for eksempel.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:05 #2
øhh hvad snakker du om
Avatar billede al Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:12 #3
Norton Ghost -> http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

Det er et program til at lave en backup af hele ens system, som så kan genoprettes senere. Det virker også over netværk.

Ellers er den bedste løsning jo bare at lade være med at installer ting som du egenligt ikke har brug for :P
Avatar billede dennisbj Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:13 #4
AL> kan du ikke se jeg nævner norton som den jeg netop ikk vil ha, det er tungt og træls program bruger den på min statinær
Avatar billede gnuff Praktikant
11. oktober 2005 - 14:15 #5
Nero kan også lave en backup af din hdd på en cd, hvis du har det installeret, og har cd brænder i selvfølgelig :)
Avatar billede gnuff Praktikant
11. oktober 2005 - 14:16 #6
Men det skal ske på den bærbare
Avatar billede dennisbj Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:21 #7
gnuff> haha det gør jeg lige da brænder lige 30gb data over på cd'er :D

jeg prøver lige og forklare det igen, jeg skal bruge et backup program til og backup min bærbar, det må gerne ske over netværk til min stationær da der ingen plads er på min bærbar til backup.. ALT med M$,norton,neo og alle de andrer store firmaer SUCKS efter min mening, jeg søger noget smart og ikke noget tungt, det må ikke køre på computeren som eks. norton
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2005 - 14:37 #8
langt det smarteste er et program som Norton Ghost (ved godt at du ikke vil have det).
Du kan jo have din back-up liggende på cd/dvd/ekstern hd/netværk o.s.v., og når du skal til at køre det ind igen, tager det kun en brøkdel af den "normale" tid
Eller, måske er det dette du søger:
http://unattended.msfn.org/
Avatar billede gratis Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:01 #9
her er et freeware tool , "Lexundes Backup Solution" , http://www.lexundesigns.com/ (har ikke prøvet det)