Avatar billede peterjorgen Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internet med pc2

Hej jeg har prøvet at få 2 computere til at dele een adsl-linie.
Jeg har åbenbart ikke gjort set rigtigt. den ene kører perfekt og den anden kører overhovedet ikke perfekt.
Jeg har ikke ret meget forstand på dette, så det kunne være fedt hvis i kunne hjælpe mig igennem dette problem.
Mvh
PJ
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:17 #1
Prøv med den, der ikke kan alene. Tror du mangler ipadresser. En router afhjælper det problem.
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
11. oktober 2005 - 12:09 #2
jeg har en trådløs router. den pc der kører ok er på kabel og den der ikke kører ok er trådløs
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:29 #3
Hvis du kun har bevilget én IP adresse fra din ISP (internetleverandør) så er den jo hele tiden sakset af putter #1 og router vælger så en "ikke internet" IP adresse.

Derfor som skrevet: Sluk den putter #1 - vent i X tid - opstart putter #2. Muligvis sluk/tænd router for at den ka' få en korrekt IP adresse...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:30 #4
Nååå - er det sådan: Putter #1 (med kabel) sidder i routerens kabel udgang. Typisk er der 4 muligheder...
Avatar billede peterjorgen Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:47 #5
lukker her har åbnet anden tråd!
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:50 #6
Kan ikke se, hvad en anden tråd skulle ændre, men det er dit valg. Er forøvring vist ikke i ekspertens ånd.