Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord Windows

Hvem kan hjælpe mig med Fjernskrivebord? Jeg får nedenstående meddelelse hvergang??

Klienten kunne ikke oprette forbindelse til fjerncomputeren.
Eksterne forbindelser er muligvis ikke aktiveret eller computeren er optaget af andre opgaver og kan ikke acceptere nye forbindelser. Det er også muligt at, at netværksproblemer forhindrer, at forbindelen oprettes. Prøv at oprette forbindelsen senere. Hvis problemet fortsat opstår, skal du kontakte din netværksadministrator"
Avatar billede jimse Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:42 #1
Hvorfra og hvortil prøver du at få kontakt?
Internt net eller over internet/gennem router?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:44 #2
Igennem Router! Det er ikke internt netværk!
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:48 #3
Jeg har fået nedenstående hjælp indtil videre men det virker ikke?

På maskinen der skal fjernstyres:
Højreklik på 'Denne Computer' -> Administrer
Vælg 'Lokale brugere og grupper'
Højreklik på Lokale brugere og vælg opret.
Indtast navn og adgangskode, og husk at sætte de ønskede rettigheder nedenunder.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:50 #4
Samr nedenstående link:

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp

men virker ikke??????
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:56 #5
Hvilken router - bekskriv dit system præcist:

f.eks:
ADSL->Modem->PC el. ADSL->Modem->router model.....->PC1
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:58 #6
ADSL - ZYXEL router - Cybercity
Avatar billede jimse Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:04 #7
Du skal formentlig have åbnet en port til brug for fjernskrivebord mener det er (3389)
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:06 #8
Er det både på den lokale computer og fjerncomputer der skal åbnes port? Hvordan åbner jeg en port??(3389)
Avatar billede jimse Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:11 #9
Jeg kender ikke ZYXEL router - Cybercity, men du skal have "åbnet" en port der hvor fjerncomputeren står. Det du skal er at configurere routeren at "forwarde" trafik videre til den interne ip-adresse computeren har.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:15 #10
?? Er det Cybercity, internetudbyder, jeg skal spørge? Er det ikke inde i kontrolpanel et sted? Er det noget med firwall at gøre??
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. oktober 2005 - 07:26 #11
Du skal lede efter portforwarding i routerens opsætning. der skal du få port 3339 el 3389 (kommer sgu i tvivl hvilken der er den rigtige - mener dog det er 3339) til den lokale adresse, hvor computeren (den du skal lave fjernskrivebord på). Du skal dog være opmærksom på at det er en lækkerbidsken du ligger ud på det åbne net, som vil blive angrebet meget hurtigt - det er ikke en forbindelse jeg ville have stående åben fast. Der skal helst noget mere til.

Indepå cybercitys hjemmeside er instruktioner til deres router - jeg kender hellere ikke modellen.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:11 #12
Hvordan skal jeg så anvende fjernskrivebord uden at hackere har nem adgang?
Avatar billede jimse Nybegynder
11. oktober 2005 - 14:18 #13
Du kan i routeren også bestemme hvem der skal have adgang. Dette mener jeg du endda kan gøre helt ned på mac-adresseniveau.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:57 #14
Hvordan gør jeg det i routeren? inde i opsætning? er det ip adressen? 10.0.0.2 ??
Avatar billede bubbel Nybegynder
24. december 2007 - 17:12 #15
IP adressen http://10.0.0.1:2033 og så skal du indtast password
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
10. december 2010 - 22:29 #16
Venligst afgiv svar så tråd kan lukkes!
mvh
Christian
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. august 2011 - 20:42 #17
ok