Avatar billede larssparholt Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Digital vs. analog

Hej!

Jeg har lige købt en ny computer, med et grafikkort som både har digital og analog udgang. Min fladskærm (syncmaster 710T) kan klare begge dele. Mit instinkt siger mig at jeg skal bruge den digitale løsning, men er det rigtigt? -Og hvad er forskellen?
Skal der nogen særlig form for installation til?
Jeg kan sagtens få et billede frem, både ved bruge af den analoge og den digitale løsning.
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:45 #1
Hvis du har kabler og det hele til at bruge DVI (den digital udgang) er der ingen grund til ikke at gøre det.
Alm-indeligvis vil der ikke være nogen forskel i om du gør det ene eller det andet.

De fleste skriver godt nok at DVI giver et åh så meget bedre billede. Men realistisk set er der ikke den store forskel.

Dér hvor DVI er en STOR fordel er hvis din maskine (og ISÆR kabler) står/ligger et sted hvor der er megen elektronisk støj. I så fald vil en analog forbindelse let kunne bliver forstyrret og generere "sjove" skygger på skærmen. Dét vil du ikke opleve med DVI.

Med hensyn til installation er der kun kablet til forskel. Det kræver ikke specielle driver eller noget. Dét skal grafikkortdriveren nok selv klare.
Avatar billede bleze Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:31 #2
DVI er at foretrække. Du får gerne bedre farver og ingen skygger. Med en fladskærm skal du altid sørge for at køre dens opløsning og aldrig nogen anden, fordi ellers får du et sløret billede. Kig i specs til skærm og sæt grafik kort til korrekt opløsning og antal hz. Sørg også altid for at have nyeste drivers til både skærm og grafik kort
Avatar billede christoffero Nybegynder
11. oktober 2005 - 11:14 #3
Og dit High Resolution High Defination TV bliver også en del flottere ;)