Avatar billede krab Praktikant
10. oktober 2005 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

'Order by' fra mellem tabel

Hej..

Jeg har mig et problem, som håber på nogle kan hjælpe mig med..

Jeg har 3 tabeller..:

-> Users
-> Titler

-> Owner

'Titler' indeholder info omkring film titler mm.
'Users' indeholder bruger info, og hvem der ejer hvilken film

'Owner' Denne tabel kæder de ovenstående tabeller sammen med ID'er, så ledes man kan udskrive en liste over de titler en bruger ejer..

NU er mit problem,. Hvordan sortere man fx. efter en titel, når sql udtrækket vil være gennem Owner så kan jeg jo ikke bare bruge 'order by' i udtrækket...

Håber nogle forstår mit problem, og kan forsøge at hjælpe.

//krab
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 11:06 #1
du laver en join på de 3 tabeller, selecter de felter du skal bruge og sorterer
efter det felt du vil sortere efter

hvis det er sort snak, så prøv og post den SQL du har
Avatar billede krab Praktikant
10. oktober 2005 - 11:25 #2
Tak for det.. jeg kigger lige på det,. så vender jeg lige tilbage hvis det går helt i ged .:)
Avatar billede krab Praktikant
10. oktober 2005 - 18:10 #3
Hey arne_v ... ok jeg forstår ikke så meget af inner join, har kigget lidt på det, og må indrømme at der ser ret forvirrende ud., håber du kan hjælpe mig.. mine tabeller ser således ud:

http://nicetrade.dk/tabeller.png

//krab
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 18:22 #4
SELECT *
FROM titler,owner,users
WHERE titler.titler_id=owner.titler_id AND owner.users_id = users.users_id AND users.username = 'Videoman'
ORDER BY titler.title
Avatar billede krab Praktikant
10. oktober 2005 - 18:36 #5
Kanon ... your my man..!! Så fik jeg også lige et lille indblik i joins tak for det... sender du mig lige et svar så du ka få velfortjente point..?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 18:50 #6
svar