Avatar billede Jnsworth Novice
09. oktober 2005 - 20:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Filer tomme!

Hej eksperter!

Jeg har næsten lige købt en ny harddisk. En 250 GB Maxtor.

Jeg fik den op og køre, og det har den da også gjort fremragende i cirka 2 uger.
Men her i dag begyndte nogle af filerne på den (musik- videofiler) at slå fra. Der står at de fylder 0 mb og de kan heller ikke afspilles.
Jeg er ret sikker på at jeg ikke har gjort noget der kunne have fremkaldt dette.

Nogen idéer om hvad der kunne være galt?
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2005 - 20:57 #1
kan det være *.avi som låser ?
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
er i tvivl, men det er mit første bud
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:33 #2
På maxtors hjemmeside kan du downloade filen Powermax. Den kan undersøge, om din HD
er i orden, og muligvis reparere den hvis der er noget galt.
Avatar billede Jnsworth Novice
09. oktober 2005 - 21:42 #3
Jeg prøver straks begge forslag. Melder tilbage derefter.
Avatar billede Jnsworth Novice
09. oktober 2005 - 22:24 #4
Desværre. Ingen af dem har tilsyneladende virket. Så jeg forbliver åben over for flere forslag.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:29 #5
For at dele 'problemet' på midten prøv HD'en på en anden (XP) PC ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:30 #6
... kunne man forestille sig at du har en form for virus i systemet som "smadrer" filer af en bestemt type ? Der er set før ...
Avatar billede Jnsworth Novice
09. oktober 2005 - 22:40 #7
Det ville ikke være nok med en virusscan?

Hvis det er en virus, der går efter bestemte filtyper, forstår jeg ikke hvorfor det kun er nogle af videofilerne der bliver ramt.
Avatar billede Jnsworth Novice
09. oktober 2005 - 22:42 #8
Undskyld, troede de to kommentarer hang sammen. Jeg foretager en virusscan.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:53 #9
Forslag som du selv ka' rulle med:

Hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.

Download Ewido (Trial version)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Microsoft® Windows AntiSpyware:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en
Avatar billede Jnsworth Novice
28. oktober 2005 - 17:00 #10
intet tilstrækkeligt svar blev givet.