Avatar billede bingokaj Nybegynder
09. oktober 2005 - 18:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tilgang til mc's i ekstern swf

Hej, dette spørgsmål er sikkert besvaret 100 gange før, så det er sandsynligvis lette points ...

Hvordan får jeg adgang til de movieclips der ligger i en ekstern swf som jeg loader ind ved hjælp af loadClip ?

her er den kode jeg bruger til at loade swf'en.
var swf_mcl:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
swf_mcl.addListener(swfListener);
swf_mcl.loadClip("game_knight.swf", 0);

Jeg har et mc kaldet knight_item1 liggende i den eksterne swf. Når jeg har loadet swf'en ind, skulle jeg mene at man kunne få fat i den ved at skrive _root.knight_item1 - men det virker ikke ??
Avatar billede bingokaj Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:16 #1
come on, gutter... det kan sgu' da ikke være så svært ??
Avatar billede bingokaj Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:11 #2
Okay, jeg kan også spørge på en anden måde:

Jeg har brug for at loade en masse eksterne billeder ind i min flash-fil via actionscript. Da jeg bruger Flash MX 2004 Pro kan jeg kun hente jpegs eller swf, men jeg har brug for at billederne kan være transparente. Hvordan får jeg transparente billeder ind i flash via actionscript ?
Avatar billede bingokaj Nybegynder
15. juli 2006 - 13:22 #3
lukker spørgsmålet