Avatar billede supermanden Nybegynder
09. oktober 2005 - 09:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan Danmark møde hvis de går videre

har siddet og kigget lidt på hvem Danmark kan møde hvis de er heldige og gå videre fra gruppen som 2er.

Men så læste jeg dette og blev endnu mere forvirret....(nederste afsnit)

I alt er 20 ud af 32 nationer er kvalificeret til VM 2006 i Tyskland:

Europa: Tyskland (værter), Ukraine, Holland, England, Polen, Kroatien, Italien.

Sydamerika: Argentina, Brasilien.

Asien: Japan, Saudi-Arabien, Iran, Sydkorea.

Nord- og Mellemamerika: USA, Mexico.

Afrika: Angola, Togo, Elfenbenskysten, Ghana, Tunesien.

Europa har 14 pladser ved VM: Tyskland som værter, otte gruppevindere, to bedste toere i grupperne, og tre vindere af playoff-kampene mellem de resterende seks toere i Europas VM-kvalifikationsgrupper.

Europas VM-kvalifikationsgrupper består af både seks og syv lande. Derfor findes de to bedste toere ved kun at tælle de point, som er opnået mod de seks bedstplacerede lande i gruppen. Hvis flere toere har samme antal point, så bliver målscoren afgørende. De seks dårligste toere mødes i playoff-kampe til november.
Avatar billede mranders Nybegynder
09. oktober 2005 - 11:30 #1
hvad er spørgsmålet ?
Avatar billede jojosk Praktikant
09. oktober 2005 - 16:57 #2
Det kan ikke besvares før sidste runde,på onsdag,er spillet.
Men som det fremgår af det du har skrevet,går de to bedste
andenpladser videre.De resterende seks parres ved lodtrækning.
Avatar billede supermanden Nybegynder
18. december 2005 - 10:48 #3
lukket