Avatar billede drzulu Nybegynder
09. oktober 2005 - 00:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hardware fejl efter reinstallation af XP

Jeg har reinstalleret min Windows XP.
Nu er der problemer med lyd kort.

Under Device Manageren og Sound, Video and Game controllers har den fundet alle drivere men en af dem er stadig gul. Åbner man den står følgende fejl:

This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

Lydkortet er indbygget og kan nu pludselig ikke starte. Driveren er installeret korrekt og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har ikke lyd på PC!

Har forsøgt at afinstallere enheden i device manager, men det hjælper ikke.

Nogen løsninger?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:10 #1
Der må jo ligge en driver på den CD som fulgte med dit bundkort. Du kan jo prøve at
sætte den CD i drevet og i enhedshåndtering trykke på geninstaller driver.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. oktober 2005 - 03:05 #2
Hvis du får en code 10 så er enheden netop ikke installeret korrekt.

Hvis gotfreds forslag ikke virker så prøv følgende:

Start maskinen i fejlsikret tilstand (ved at trykke F8 under opstart)
Gå ind i enhedshåndtering og højreklik på lydenhederne og vælg fjern
Genstart
Geninstaller driver
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2005 - 11:23 #3
Hvis det er en bærebar pc og du ikke har en cd med drivere på, så skal du hente den fra producentens hjemmeside.

Ellers hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om hardware indholdet i din pc.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede drzulu Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:27 #4
Tak for svarene. Brugte Sisoft Sandra til at lure hvilket bundkort jeg havde. Jeg hentede driveren på producentens hjemmeside. Kunne ikke finde skiven, der hørte til bundkortet. Det virker nu.

Hvem skal have point? gottfred og haverslev svar var en del af løsningen. Læg svar så får i points
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:30 #5
Takker!
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2005 - 07:40 #6
Kunne ikke svare før nu, men kan se at det er for sent ;o)
Avatar billede drzulu Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:40 #7
sorry my bad