Avatar billede carstenkruse Nybegynder
08. oktober 2005 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Manglende rækkevide :S

Hej!

Jeg har lige investeret 1100 kr i en af de der nye routere fra Belkin, med pre-n-teknologi, som skulle have en 8x længere rækkevide end de normale.

Enten passer det af lort til, eller også er jeg bare dårlig til det med at sætte det op.

Jeg ville gerne have mit WLAN til at række fra mit hus, til et andet hus, som ligger 50 meter fra mig, og det skulle den da helst kunne. Men nej, det virker simpelthen ikke.

Jeg har forsøgt at skifte kanaler, men det gør ingen forskel.

Hvad kan jeg gøre?

Jeg tager også gerne imod andre slags hardware, som kan hjælpe mig, så skriv endeligt links, hvis det er :)

Mvh Ckh
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2005 - 20:19 #1
Trådløs teknologi er meget følsomt for miljøpåvirkninger. Dette betyder bl.a at hvis du har alucraft som isolering i dine vægge, så kommer signalet ikke igennem, eller hvis der er noget der støjer på den forkerte freqvens, så drukner dit signal.

Uden at kende forholdene (hvad der er af metal emmer med strøm på) mellem jeres to huse er det umuligt at sige noget klogt om. Også træer og buske kan dæmpe meget, især når de er våde
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
08. oktober 2005 - 20:26 #2
Jeg har brug for alternative løsninger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2005 - 20:31 #3
Du kunne sikkert løse opgaven med retningsbestemte antenner og lidt klog placering. Disse kan du faktisk selv lave, eller de kan købes fra f.eks. D-link, der har nogle forskellige derer rimelige til prisen. Husk at placere dine antenner så de har line-of-site (dvs at antennerne kan se hinanden)
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2005 - 20:43 #4
nu du skriver pre-n så har du vel også pre-n netkort? da det ellers jo ikke hjælper noget..
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
08. oktober 2005 - 21:16 #5
Hehe... Det har jeg faktisk ikk :P
Det havde jeg ikk tænkt over :P
Jeg må ud og have fat i et på mandag :D
Skriv lige en besked som svar, så godkender jeg :)
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2005 - 21:34 #6
Jeg kom bare lige til at tænke på det... at man skal jo bruge samme type for at få det tilat virke.. (men igen man skal aldrig give garanti for at det vil kunne række alligevel)