Avatar billede spectual Nybegynder
18. april 2001 - 10:28 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dualboot 95/98

Davs.

Kan det lade sig gøre at køre dualboot med windows 95 og windows 98?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2001 - 10:32 #1
Ja, jeg mener det er kan laves hvis du installerer Partition Magic.
Avatar billede misbruger Nybegynder
18. april 2001 - 10:33 #2
Hvorfor ?
Avatar billede skwat Praktikant
18. april 2001 - 10:35 #3
win 98 er win 95, med lidt mere understøttelse
Avatar billede x-masman Nybegynder
18. april 2001 - 10:39 #4
Nej, der er meget stor forskel. Win 98 kører meget mere optimalt, specielt hvis man har en hurtig cpu. Der er blevet rettet en del fejl!

Kan du så fatte det Morten!! :-)

Avatar billede x-masman Nybegynder
18. april 2001 - 10:44 #5
Men det er vist noget med at Win95 er lidt bedre til gamle Dos-programmer.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2001 - 10:45 #6
Det kan godt lade sig gøre, det du skal gøre er at lave 2-3 primære partitioner, det er en god ide at bruge PartitionMagic som riversen siger, du skal så installere et lille program på den første, det følger med PartitionMagic og hedder noget med boot, så installere du win95 på den anden og win98 på den tredje, du skal så sætte den til at starte op på den første primære, så vil boot manageren finde de to systemer og spørger hvilket du vil starte op på/i.

Du kan så have en partition til programmer, denne kan du bruge fra begge platforme, så du installere programmet på begge systemer, samme sted for så bliver de registreret i reg databasen, men fylder kun en gang.

Jeg ved ikke om det hele her kan hjælpe, men det burde virke.
Avatar billede drwilken Nybegynder
18. april 2001 - 10:49 #7
Har du en gammel dos-version ville det da være bedre at køre dualboot med dos 6.22 og Win98... Så sparer du også en hel del plads...
Har du prøvet at trykke F8 under Windows opstart?? Derefter vælger du \"Gammel version af dos\" eller noget...
DOS er nok bedst til DOS-programmer... Don\'t u think??
Hvorfor gøre det besværligere end nødvendigt....? :o)
Avatar billede spectual Nybegynder
18. april 2001 - 10:52 #8
Ingen alternativer til win95/98 boot er godt nok :-)
Avatar billede spectual Nybegynder
18. april 2001 - 10:54 #9
Jeg vil helst være fri for at skulle installere win95 igen fordi det tog et par dage sidste gang... (hvorfor er en længere historie). Hvad så med at køre win2k og win98 sammen?

Kan jeg gøre det uden at skulle installere win2k igen?
Avatar billede drwilken Nybegynder
18. april 2001 - 11:10 #10
Ja... Du skal bare installere Win98... I Win2k styrer du jo hvilke programmer du skal boote fra... Ha en startdiskette klar...
Avatar billede skwat Praktikant
18. april 2001 - 17:39 #11
<snip>
Nej, der er meget stor forskel. Win 98 kører meget mere optimalt, specielt hvis man har en hurtig cpu. Der er blevet rettet en del fejl!
</snip>

Win98 køre IKKE hurtiger på samme konfiguration end Win95.

Win95 har problemmer med CPU\'er over 300 MhZ.

mht. til fejl så er det SMÅ fejl, set i forhold til de problemmer som WIN32 generelt har.

Derfor tillader jeg mig aat kalde Win98 for Win95, eller fælles Win32

Kan du så forstå det Bolsjavik
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2001 - 17:55 #12
skwat og co...lad os droppe det med win95/98...det har ikke noget med problemet at gøre.
Hvis manden stadig gerne vi ha\' 95 og 98, så lad ham få det.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. april 2001 - 09:01 #13
Jeg vil bare gerne køre IE 4.0, IE 5.0, IE 5.5 på samme maskine, men når det er Microsoft, er det helt sikkert umuligt... eller hva?
Avatar billede spectual Nybegynder
19. april 2001 - 09:04 #14
Af ren nysgerighed.. hvad for eksempel har Win98 af generelle problemer?
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. april 2001 - 09:08 #15
Jeg mener, at Win98 har nogle problemer med fordelingen af ram, når man kører dos-programmer.
Avatar billede skwat Praktikant
19. april 2001 - 15:33 #16
Win98 har problemmer med kryptering af passwords mod Unix. Det er ét af problemmerne men hvis du vil kan jeg skrive en bog;)
Avatar billede skwat Praktikant
19. april 2001 - 15:36 #17
En anden til man skal huske er at både Win95 og win98 er grafiske brugerflader til DOS, ligesom man ser X til linux. men jeg tror at jeg er ved at komme så langt væk fra spørgsmålet at jeg vil slutte herfra.
Avatar billede the-bull Nybegynder
26. april 2001 - 22:30 #18
Installer Bootmagic som følger med partitionmagic.

Du behøver ikke at geninstaller noget somhelst.
Når programmet er installeret vælger du de styresystemer der skal med i din bootmenu!

Kører selv med den. Den virker perfekt!!!
Avatar billede spectual Nybegynder
27. april 2001 - 09:06 #19
lyder lovende the-bull; det vil jeg prøve hvis jeg får tid.
Avatar billede spectual Nybegynder
14. maj 2001 - 18:03 #20
perfekt the-bull. PartionMagic og BootMagic gav tilsammen den ultimative løsning.

Tak for hjælpen alle sammen.