Avatar billede fru_t Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre lydens hastighed i flash

Hej.

Jeg har en flashfil som skal afspille en mp3-fil fra en url. Problemet er, at lyden bliver afspillet alt for hurtigt. Jeg har umiddelbart ikke adgang til at rette i mp3-filerne, som ligger med 32 bit (hedder det vist nok), og jeg har fået at vide, at flash afspiller med et andet bit-tal (16? 128?).

Kan man ændre den hastighed flash afspiller lyden med? Altså måske vha. en action? Eller?

(Den absolutte sidste udvej er at ændre mp3-filerne, for der er temmelig mange, og det bliver et kæmpe arbejde, så jeg vil gøre meget for at finde en anden løsning!)

/fru_t
Avatar billede _k Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:49 #1
svaret er desværre nej. Den eneste måde Flash kan forstå andre bit-rates på, er at du henter mp3'en ind i din fla, så Flash selv kan eksportere til et format som kan afspilles.

(Det er forresten som regel Hz du skal ændre på. De anbefalede værdier ligger i rækken 11050, 22100. 44200 .....)
Avatar billede fru_t Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:36 #2
Tak for svaret.

Kan du også svare på, hvilken bitrate flash kan afspille? Og hvilken hz, den kan afspille. Jeg ved, at den kan afspille 44100 hz og 128 bit. Men er der mon andre?
Avatar billede _k Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:06 #3
Uden at være 100% sikker, mener jeg at bitraten ikke er specielt vigtig for afviklingen. Det eneste du taber dér er kvalitet, så kommer du under de 24 vil det nok kun egne sig til tale....
Men som med så mange andre ting i Flash, kan du da lige lave en lille test, der hurtigt afslører hvor galt det går ;o)
Avatar billede fru_t Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:28 #4
Ok. Det må jeg prøve. Tak for det. Skriv et svar, så giver jeg point.
Avatar billede _k Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:45 #5
Held og lykke med det.
Avatar billede -42- Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:06 #6
Nej den er fastsat til 343,5 m/s :-)