Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan erstatte et log on script!

Jeg har et logon script, det laver en genvej til et fællesdrev og et privat drev på netværket.

Det er et ganske almindeligt gammeldags bat job som forøvrigt også giver mig en printer.

Kan jeg ikke erstatte dette gamle script med noget der er mere hurtigt og smart!

Jeg tænker selvfølgelig på om ikke det bør ligge i Active Directory's Group polisy i stedet!
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 13:35 #1
det kommer ikke til at køre hurtigere af den grund (det er faktisk det samme tidsmæssigt), men du kan sagtens køre det via en GPO
Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:36 #2
Men sådan et gammelt bat job, laver 2000 ikke en masse emulering for at kører sådan noget gammelt 16 bits skrammel!
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 13:39 #3
bat scripts er ikke 16 bit, og nej der laves ingen emulering, det er jo blot de indbyggede kommandoer man afvikler automatisk istedet for at skrive det manuelt hver gang.
Avatar billede cybles Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:40 #4
Har du et hint til hvor jeg skal kigge i GP for at lave dette!
Avatar billede maagen Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:43 #5
bat jobs er 16 bits - omdøb filen til .cmd istedet for .bat så afvikles den 32 bit

http://forums.devshed.com/archive/t-142206/bat-VS-cmd
se nederste indlæg!
Avatar billede maagen Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:44 #6
computer/windows settings

user/windows setting
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:05 #7
Hvis du synes dos komandoerne er gammeldags, så sætter du bare en weekend af til at lærer lidt vbscript, det er det man bruger idag.
Avatar billede kyndboel Nybegynder
09. oktober 2005 - 23:32 #8
jeg har i flere fora lagt mærke til at system administratore er ret vilde med dette produkt: http://helpdesk.kixtart.org/ måske hjælper det også dig.
Avatar billede cybles Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:19 #9
Kyndboel jeg kigger lige på det og vender tilbage med resulatet.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:44 #10
Bare lav et VBscript med disse linier.
Du kan bare copy/paste hvis du skal have den til at lave flere mappinger.

Dim net
Set net = CreateObject ("Wscript.Network")

net.MapNetworkDrive "F:", "servernavn\sharename", "True"

net.SetDefaultPrinter "\\Servernavn\sharename"
net.AddwindowsPrinterConnection "servernavn\sharename"
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:15 #11
brug for mere hjælp ?
Avatar billede cybles Nybegynder
17. januar 2006 - 12:39 #12
Det ser ud til det er hvad jeg har brug for - tak.