Avatar billede fru_t Nybegynder
06. oktober 2005 - 08:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor er Media Playback komponent?

Hej.

Jeg har en mp3-fil, som skal loades ind i flash (ligger på en ekstern url). Jeg har læst flere steder (både her og på google), at der findes noget, der hedder Media Playback komponent, som skulle være smart til dette. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde komponenten i flash (MX). Så måske er der noget, jeg har misforstået? Er det ikke et allerede skabt komponent, som jeg skulle kunne hive ind fra "Components"?

/fru_t
Avatar billede _k Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:52 #1
Mon ikke det er et MX eller MX 2004 prof. komponent? Sidder du med prof edition?
Avatar billede fru_t Nybegynder
06. oktober 2005 - 10:03 #2
Nej, jeg har ikke prof edition. Når jeg kigger i help i Flash, ser det ud som om, at der skulle være flere komponenter, end dem jeg får vist. Jeg har kun kategorien "UI Components", og i help står der også "Media Components" og "Data Components".

*pause*

Kom i tanker om at jeg har Flash Professional 8 på min arbejdscomputer. Her er MediaPlayBack komponenten. Juhuu. Tak for hjælpen. Sender du et svar, så kvitterer jeg med point.

/fru_t
Avatar billede _k Nybegynder
06. oktober 2005 - 10:48 #3
Ja, lidt flere komponenter er hvad man får oven i hatten hvis man køber prof-udgaven.

Hvis du alligevel har Flash 8, så prøv også at kigge på FLV-playback komponenten. Den forudsætter godt nok at du konverterer dine mp3'er til flv (kan gøres f.eks. med QuickTime Pro), men den kan skinnes rimelig meget og virker i det hele taget ret cool i forhold til sin forgænger ;o)
Avatar billede _k Nybegynder
06. oktober 2005 - 12:11 #4
Jeg siger mange tak for pointene
Avatar billede fru_t Nybegynder
06. oktober 2005 - 12:12 #5
Det var så lidt. mp3-filerne skal jeg hente ind fra et eksternt sted, så det bliver ikke i denne omgang, at jeg prøver kræfter med flv-playeren. Men tak for tippet.