Avatar billede kohaii Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

wifi vs eget netkort

jeg er ude ved en der har en laptop acer 3613wlmi med wifi i

så har han et trådløsnetkort fra stofa

men han vil et eller andet sted ikke lyst til at bruge det
han vil hellere bruge det der er i maskinen

men jeg kan ikke få det til at trække en IP fra

jeg mener at jeg skulle have gjort ALT hvad man skal

er der nogen der har noget erfaring??????
Avatar billede been Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:37 #1
Du er sikker på at det er sat til DHCP?
Ellers prøv at slette begge netkort og genstart og reinstaller driverne igen...
Avatar billede kohaii Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:39 #2
hvor er det jeg ser dette????
Avatar billede been Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:40 #3
Hvis det er en XP - start - kontrolpanel - netværksforbindelser, Højreklik på den forbindelse du vil bruge, tag egenskaber for TCP/IP, der skal alt være sat til DHCP - hvis altså routeren også er sat op til det, hvad de normalt er....
Avatar billede kohaii Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:42 #4
du mener at den skal være sat op til at hente ip osv automatisk

hvis ja så er den sat til det
og det er jo ikke en router som stofa udbyder det er jo bare et modem med trådløs
for det er jo wan ip jeg får og ikke en 10 ip eller en 192 ip
Avatar billede been Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:47 #5
ok, så melder jeg pas, kender ikke Stofa's løsninger, men prøv tricket med at geninstallere driveren hvis ikke du har prøvet det...
Avatar billede jimse Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:09 #6
Hvis det er et trådløst modem fra stofa, mener jeg det er sat op med sikkerhed.
Så for at få fat i det skal du oprette en profil på den bærbare hvor SSID har samme navn som modemmet. Derefter skal du indtaste krypteringsnøglen i profilen. Den har din ven formentligt fået af stofa eller selv lavet en.
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 23:22 #7
http://www.stofa.dk/minesider/download/stofanetvejledning.pdf

følge det med indstillingerne så kan det være det virker:)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:48 #8
SSID er ikke modemmets navn, men en lang smøre af ord og tal,
og der er kryptering på.

Begge dele får i ved at ringe til stofa support.
Avatar billede kohaii Nybegynder
18. marts 2006 - 08:22 #9
been lav et svar
Avatar billede been Nybegynder
18. marts 2006 - 10:55 #10
ok, men har jeg fortjent point?