Avatar billede ervill Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan en lcd skærm tåle frost?

Kan en lcd skærm tåle frost? - og i tilfældet... hvor mange minus grader.
Grunden til jeg spørger er at vi skal have hængt en uden for i reklame sammenhæng... men ... :-)
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 13:56 #1
det står i din brugerforvirring under hvilke temperartur forhold den kan (må) anvendes) var det for at oplagre den, så ja det kan den godt tåle, men i tændt tilstand skal du se specifikationer for skærmen (men ret sikkert nej, pga den ikke er bygget til at håndtere den kondens der dannes)
Avatar billede ervill Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:13 #2
Men hvis man sørger for god udluftning i den boks den kommer til at sidde i, så der er ikke bliver nogen kondens?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:16 #3
du kan ikke garantere der ikek vil blive dannet kondens (samt din garanti bortfalder hvis du bruger apperatet udover dets specifikitioner)
Avatar billede ervill Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:16 #4
Hov... det er en tft skærm...
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:18 #5
ændrer ikke på det jeg skrev, men kig i manualen, der står under hvilke forhold de er forsvaligt at bruge det.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:18 #6
De fleste TFT skærmen kan operere ned til en min. temperatur på 0-10 C. De kan sagtens opbevares ved lavere temperaturer, men dét hjælper dig jo ikke så meget :)

Skal den stå ude i fri luft eller hvad er meningen? Måske kan en løsning være at bygge den ind i en kasse med en termorglas i.
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:21 #7
ikke enig, langt de fleste LCD skærme bliver faktisk lagsomme i krystallerne ved lave temperaturer, er et problem ved mobiltelefoner bla.
Avatar billede ervill Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:22 #8
Den skal bygges ind i en kasse af plexiglas... og ledninger osv kommer bagfra muren, hvorfra vi også laver udluftning igennem...
Avatar billede ervill Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:25 #9
... så den skal sidde på muren, med plexi udenom...
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:26 #10
Tror stadig det bedste vil være hvis kassen er isoleret. Er det til permanent ophængning eller hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:26 #11
så vil kondens ikke være et problem da den omgivne luft vil have samme temperatur som apperatet (dog vil det blive et problem hvis den slukkes og temperaturen i kassen falder til noget nær frysepunktet)
Avatar billede ervill Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:30 #12
Det er til permanent ophængning ja... og den vil nok også stå uden signal nogen gange... men aldrig slukket...
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2005 - 15:00 #13
I så fald vil det eneste rigtige være at bygge en isoleret kasse. Evt læg et lille varmeelement derind der kan holde temp oppe på 10-15 C.

Hvis selve skærmen er under frysepunktet kan skærmen ikke fungere. Hvis der opstår kondens DØR skærmen. Så desværre er dine muligheder lidt begrænsede når det skal være en permanent løsning.
Avatar billede venturer Nybegynder
05. oktober 2005 - 15:02 #14
...og for at svare på dit spørgsmål: Kan en LCD/TFT skærm tåle frost?

I forbindelse med opbevaring: Ja.
Under drift: Nej.
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 18:45 #15
???