Avatar billede thedemonhunter Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:10 Der er 2 kommentarer

auto generer xml schema i asp.net

jeg ønsker at auto generer et schema til en given xml fil dette skal gøre i min kode så lige meget hvilken sti til en xml fil jeg indsætter laver den et schema til den så jeg kan få det vist i et dataview/datagrid
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2005 - 21:24 #1
jeg tror det er svært

jeg har ledt efter sådan et værktøj uden at finde det
Avatar billede montago Praktikant
15. juni 2006 - 12:15 #2
Altova XML-spy kan auto generere et Schema fra en XML...

man skal dog være opmærksom på at xmlspy har det med at gøre skemaer mindre generelle... fx bliver element værdier til opslag (enumerations)

dette burde dog ikke gøre noget, hvis man kun ønsker at illustrere et skema