Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:11 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Min start menu er væk! Hvordan får jeg den igen

Hey!

Efter en genstart forsvandt min start menu. Hvordan kan jeg få den tilbage?
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2005 - 08:26 #1
En lille let løsning i første omgang.
Du kan prøve en systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod.
Dog skal du vær opmærksom på, at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen.
Du finder systemgendannelse således:
Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse.
Find en FED markeret dato og  din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.
Du kan senere fortryde gendannelsen, hvis det skulle det være.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:29 #2
jeg har lige reinstalleret windows så jeg har ingen gendannelsespunkter
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 08:38 #3
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:38 #4
Prøv at køre et check på dine systemfiler. KØR - sfc /scannow.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:42 #5
tak kalp.. prøver dit program
Avatar billede djhb Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:46 #6
Windows XP har en ny Start menu, som i forhold til brugere, der er blevet vant til Windows 2000's Start menu måske er noget nyt at vænne sig til. Windows XP HomeEdition og Professional har begge den nye Start menu slået til som standard, men .NET familien vi beholde den klassiske Windows Start menu. Hvis du ønsker at veksle mellem de to Start menuer gør du følgende:

1.Højreklik på Start knappen og vælg Egenskaber
2.Vælg enten Startmenuen for den nye grænseflade eller den klassiske Startmenu for Windows standard grænseflade.
3.Klik OK.

http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=101&S_Menu=1
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 08:48 #7
Jeg kan ikke se hvad det har med problemet at gøre?:)
Avatar billede djhb Nybegynder
05. oktober 2005 - 09:54 #8
benjamin1989 skriver, at hans start menu er forsvundet. Han skriver ikke, om der vises en anden i stedet, eller?

Han skriver fx. heller ikke at 'start' knappen mangler? Et post med et skræmbillede kunne måske hjælpe der :)
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 10:08 #9
I see what you mean.. hehe

vi kan kun afvente og høre om benjamin fik løst problemet med de forslag der er blevet givet indtil videre:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:21 #10
kan dette tip bruges?

Måtte igang med regedit og fandt ud af at der var en værdi i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced der hed hiddentaskbar = 1

Ændrede denne værdi til 0 og genstartede

Aner ikke lige hvor den indstilling kommer fra, men det kan vel være noget spyware eller en virus der har lavet den eller noget ???
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 11:30 #11
sidder med en XP home maskine.. der har jeg noget som hedder "Hidden" og den har sat til "2".
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:23 #12
jeg prøvede kalps program. Men det melder fejl når jeg prøver at trykke på repair under toolbar is missing...
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 18:39 #13
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:46 #14
har du testet dette?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced der hed hiddentaskbar = 1
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:01 #15
hmm... efter at computeren havde gået i standby og jeg loggede ind igen, kom startmenuen.. såå.. ved ikk hvem jeg skal give point til.. bare lig et svar alle sammen
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:16 #16
svar ;o)
Avatar billede kalp Novice
05. oktober 2005 - 19:25 #17
oki doki
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2005 - 11:23 #18
takker ;o)