Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Group Policy og OU Ikke aktive..

Hej, jeg har har følgende opsætning.

Server1 kører proxy og dhcp (Linux)
server2 kører Domain og Dns (win3k)
Klienter (Win2k)

Alle klienter Kan fint modtage ip addresse logge på domainet og gå på nettet.

Men jeg har nu lagt brugerne og computerne i OU's en til computere og en til brugere. disse to OU's ligger i én OU som har en Group Policy, denne OU ligger i roden af AD'et

Men den Group Policy jeg laver træder på ingen måde i kræft på klienterne. som om den slet ikke er der.

Hvad kan være oversagen til dette? Jeg har prøvet alt lige fra at slå windows update til at kører automatisk og tvinge software ud på klienterne.

Håber i kan hjælpe mig da det begynder at irritere mig.
På forhånd tak.
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:05 #1
Spørg venligst hvis i vil have flere informationer.
Avatar billede screem_brille Novice
04. oktober 2005 - 15:17 #2
prøv og hent group policu management fra MS det er et uunværligt værktøj til GPO´s, og kan også beuges til at se om den slå igennem og evt hvorfor ikke.
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:18 #3
ok prøver jeg takker... chekker det lige ud...
Avatar billede karser Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:31 #4
dns, dns og dns...

problemer med AD eller GPO = DNS

hvilken dns server tildeles dine klienter fra din linux server (DHCP)
Avatar billede intel4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:23 #5
Karser: min linux server tildeler klienterne 192.168.1.1 hvilket er Server1. jeg laver det lige om så den pejer på server2
Avatar billede intel4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:33 #6
jeg har nu opdaget at min DNS server slet ikke fungere, hvis jeg kører en nslookup får jeg bare "Non-Existint domain" nogen idé til hvad der kan være oversagen til dette.
Avatar billede intel4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:01 #7
nslookup www.newz.dk
*** Can't find server name for address 192.168.1.153: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Server:  UnKnown
Address:  192.168.1.153

Non-authoritative answer:
Name:    newz.dk
Address:  80.82.98.98
Aliases:  www.newz.dk

C:\Documents and Settings\rhkvist>

192.168.1.153 er Server2
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 10:13 #8
dit active directory domain hedder vel heller ikke www.newz.dk ? (for det vil give problemer, hvis din DNS server er sat op som standard)
Avatar billede intel4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:17 #9
mit domaine hedder TraineeCenter, men det giver det samme resultat.

og hvad betyder:
*** Can't find server name for address 192.168.1.153: Non-existent domain
*** Default servers are not available

192.168.1.153 er Server2
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 10:26 #10
bare traineecenter ? (ikke trainiee.local) problemet er at din DNS server ikke er klar over at dit AD domain name er et local domain og derfor laver et DNS opslag på en anden DNS server, og det vil selvfølgelig ikke virke
Avatar billede intel4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 10:35 #11
tak jeg tester lige om det virker korrekt nu...
Avatar billede intel4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:00 #12
screem_brille: det var alt der skulle til det hele virker nu.

alle: kan i ikke alle lave et svar så jeg kan fordele pointne, i har alle været til stor hjælp.
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 13:03 #13
svar ;)