Avatar billede karim Nybegynder
17. april 2001 - 19:57 Der er 5 kommentarer

opstart

Er der nogen der kender til disse meddelser:
cpu clock mismatch
cmos ckecksum error
equipment configuration error

sådan ser skærmen ud når jeg tænder for den og så sker der ikke mere.

andre gange så stopper den lige der hvor windows 98 skal til at tage over og så sker dig heller ikke mere.

håber nogen kender til problemet
jeg er så uheldig i disse dage
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 20:01 #1
noget tyder på at dit batteri på motherboardet dødt! skift batteriet og gå ind i bios og stil uret og load default settings!
Avatar billede red_eagle Nybegynder
17. april 2001 - 20:02 #2
Jeg tror du har sat jumperne på dit bundkortforkert!
Er det en puter du selv har samlet?
Hvad er det for et bundkort?

Red Eagle
Avatar billede red_eagle Nybegynder
17. april 2001 - 20:02 #3
tjaa
Avatar billede karim Nybegynder
17. april 2001 - 21:30 #4
Jeg har ikke været ind og lave noget ved bundkortet, jeg vil prøve det med batteriet.
Avatar billede stofakiller Nybegynder
24. april 2001 - 23:04 #5
Hvis det ikke er batteriet, er det måske den jumper, der på nogle mobo\'s bruges til at reset\'e BIOS\'en...