Avatar billede straeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"16-bit windows-undersystemet"

jeg var ikke helt klar over hvor jeg skulle placere dette spørgsmål, men nu kommer det til at ligge her.
jeg får følgende besked når jeg forsøger at installere et spil: "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "luk" for at afslutte programmet."
Hvad kan jeg gøre ved dette problem?
Avatar billede straeller Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:07 #1
kan ikk komme til at svare på om nogle af de råd, som muligvis kommer, har virket før i morgen. Bare så folk ved det.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. oktober 2005 - 22:10 #2
Prøv lige at finde c:\windows\repair\autoexec.nt, kopier den over i C:\windows\system32 så burde det virke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:11 #3
Avatar billede straeller Nybegynder
05. oktober 2005 - 15:30 #4
jeg takker mange gange. Prøver det lige så smid et par svar ind for nogle point
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2005 - 18:16 #5
Virker det?
Avatar billede straeller Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:51 #6
ja, det virker. Det virker bare lidt underligt for det bevæger sig ekstremt hurtigt, men det skal jeg nok få klaret.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2005 - 20:00 #7
Så vil jeg da lægge et svar.*S*

Hvordan hurtigt, er det et gammelt spil du vil have til at køre?
Hvis det er tilfældet findes der programmer der kan nedsætte hastigheden.
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/expert/durham_og.mspx
Avatar billede straeller Nybegynder
07. oktober 2005 - 19:59 #8
har fået den overdrevne fart sat ned. Det hjalp helt at sætte kompatibilitetstilstanden til win 98. det andet program - cpukiller - fik det kun til at lagge
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2005 - 08:25 #9
Tak for informationen, det kan vise sig nyttigt en anden gang.*S*