Avatar billede sjedb Nybegynder
03. oktober 2005 - 21:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dataflow diagrammer / Datatictionary

Jeg søger et program som kan styre udviklingen af aplikationer.

Programmet skal samle oplysninger om dataflow diagrammer, data dictionary, ER-diagrammer og moduldiagrammer.

Findes sadanne programmer, evt i sharware udgaver ?

Jeg kender til visio og dets gratis konkurrent dia men dette dækker ikke hele spektret. Det skal nævnes, at programmet skal bruges til hobby brug så økonomien spiller en stor rolle.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 22:01 #1
Den slags programmer er normalt hundedyre.

Hvis du skal kunne det hele tror jeg at du skal op i Rational Rose klassen.

Kan du ikke bruge de tegne værktøjer du har og nogle konventioner/procedurer for
hvad der skal laver og hvor det skal ligge ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 22:01 #2
PS: Hvorfor ikke UML ????
Avatar billede sjedb Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:11 #3
Rational Rose klassen ?
UML ?
Kan du uddybe lidt
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 22:15 #4
Rational Rose er et produkt fra IBM - og det er dyrt
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 22:15 #5
UML = Unified Modelling Language = det man bruger til tegne diagrammer med idag
Avatar billede sjedb Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:20 #6
For mig, at se må det være noget alle seriøse programører anvender, der må da være et eller andet derude, som er brugbart og til at betale.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 22:24 #7
de fleste seriøse programmører har nogle diagrammer

men et diagram repository er for de meget seriøse - og så køber man IBM Rational Rose
eller Borland Together eller noget tilsvarende - og betaler de 25000-50000 kr. en
licens koster  :-(
Avatar billede sjedb Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:31 #8
Det lyder som om der er et marked for alle dette sits ivrige hjemme programører, en åbenlys forretnings mulighed...
Avatar billede sjedb Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:29 #9
Jeg lukker
Kunne desværre ikke bruge kommentarrerne til ret meget...