Avatar billede fruddy Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:22 Der er 13 kommentarer

internet går ned

Hver gang når jeg spiller et online spil f.eks world of warcraft, eller counter strike, så går min internet forbindelse lige pludselig ned, og det her det aldrig gjort før!

Det sker også hvis jeg åbner for mange vinduer i explorer.
Jeg har tdc bredbånd: 1024/128 hastighed.

Hvad kan det skyldes!?!
Avatar billede boxer Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:28 #1
Kan det have noget med din firewall at gøre?

Ved du nøjagtigt hvor mange vinduer der skal åbnes før det går galt? Jeg går ud fra at du mener Iexplorer?
Avatar billede fruddy Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:51 #2
Det sker bare når den bliver en smule for overbelastet, og jeg slukker min firewall, når jeg spiller. Ja jeg mener Iexplorer.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. oktober 2005 - 18:35 #3
Har du mulighed for at prøve med et andet netkort? Det kan godt være det der er dårligt.

Du kan også prøve at hente en prøveversion af programmet Netlimiter:
http://www.netlimiter.com/
Det er et program til at styre hastigheden med. Sæt det til 900/90 hastighed og se om det hjælper.
Avatar billede fruddy Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:22 #4
Nej, det virkede ikke! :(
Avatar billede boxer Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:47 #5
Heller ikke med et andet netkort?
Avatar billede fruddy Nybegynder
03. oktober 2005 - 20:17 #6
hvad er et netkort...?

Og før, der virkede det altså fint, det er lige sket for 2-3 uger siden!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. oktober 2005 - 04:14 #7
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nic
Kort sagt: Det administrerer din internetforbindelse.
Ikke alle netkort er lige gode og det er ikke unormalt at de går i stykker.
Avatar billede fruddy Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:01 #8
ja jeg har sådan en netgear, og jeg har også noget andet der hedder speedstream.

Skal jeg så bare købe en ny netgear, og installere det?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:18 #9
Nej - det mener jeg er en router?
Netkortet sidder inde i din PC.
Og det er jo også kun et gæt. Man kan aldrig vide med 100% sikkerhed hvad der er galt, før man åbner PC'en og tjekker.
Men at det er netkortet det er galt med, er det mest sandsynlige.
Avatar billede fruddy Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:46 #10
hvordan kan man åbne pc'en og tjekkke?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:54 #11
Du kan kun tjekke ved at prøve med et andet netkort. Da du ikke ved hvad et netkort er, vil jeg ikke anbefale at du gør det selv.
Få en ven eller bekendt med forstand på PC'er til at gøre det.
Avatar billede boxer Nybegynder
07. oktober 2005 - 06:21 #12
Fik vi løst problemet fruddy?

Problemet kan faktisk også være routeren.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. oktober 2005 - 09:26 #13
?