Avatar billede dmcn Praktikant
03. oktober 2005 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fulltext-søgning: Can't find FULLTEXT index matching the column l

Jeg prøver at lave en FULLTEXT-søgning på en tabel, men får følgende fejl: Can't find FULLTEXT index matching the column list

Dump fra phpMyAdmin, der viser oprettede indexes m.v., kan ses på http://pub.mcnally.dk/indexes.php. Håber på kreative forslag, da jeg simpelthen ikke kan finde hoved og hale i fejlen i forhold til databaseopbygningen. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. oktober 2005 - 12:29 #1
Avatar billede dmcn Praktikant
03. oktober 2005 - 12:39 #2
Jeg faldt selv over det tidligere, men lagde ikke videre vægt på det - nu prøvede jeg så at sende følgende query afsted til DB'en (via phpMyAdmin, jeg har vist ikke ekstern adgang til serveren):
create fulltext index fulltext_index on cosmo_instructors (instructor_name_dk, instructor_description_dk_txt, instructor_name_uk, instructor_description_uk_txt)
Det ændrede dog ikke noget - samme fejl.
Avatar billede ries Nybegynder
03. oktober 2005 - 13:23 #3
prøv først REPAIR TABLE cosmo_instructors QUICK; for at rebuilde index's

og derefter

$instructors = $dbh->query("
SELECT
  *,
  LEFT(instructor_description_dk_txt, 200) AS short
FROM
  cosmo_instructors
WHERE
  MATCH (instructor_name_dk, instructor_description_dk_txt, instructor_name_uk, instructor_description_uk_txt) AGAINST ('mereend3tegn')
ORDER BY
  instructor_name_dk
LIMIT 0,50");
Avatar billede dmcn Praktikant
03. oktober 2005 - 16:12 #4
Det ser ud til at spille nu - løsningen blev en kombination af de løsningsforslag I er kommet med. :)

  * En repair på tabellen.
  * En opsplitning af indexet, så der nu er to, en UK og en DK-version.
  * En modificering af mine querys.

Læg et svar ries - erik, jeg formoder du stadig er imod point? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. oktober 2005 - 20:15 #5
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede dmcn Praktikant
28. oktober 2005 - 02:06 #6
ries, læg et svar så vi kan få lukket. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
27. september 2007 - 12:53 #7
Ingen svar fra ries - hulens. :)