Avatar billede kjs Nybegynder
02. oktober 2005 - 14:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mailbox size og Items i echange manager

Jeg undrer mig over at Mailbox size og Mail Items ikke bliver mindre når jeg kigger på de enkelte brugere i exchange manager. Jeg har kørt en offline deframentering af databasen og den og også blevet markant mindre, men det er de samme mailbox sizes og items jeg stadig kan se på de enkelte brugere.

Mangler jeg at gøre noget ??, da jeg selvfølgelig gerne vil kunne se og mailbox er blevet mindre for nogle brugere.
Avatar billede karser Nybegynder
02. oktober 2005 - 14:36 #1
mailbokse bliver kun mindre, når der slettes noget i dem... Når du kører defrag, fjerner du uudnyttet plads i databasen og ikke items i mailbokse!
Avatar billede kjs Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:33 #2
Glemte lige at fortælle at jeg har været inde og tømme alle brugeres slettet post, inden jeg kørte defrag. Så der burde have været en ændring i size og Items. Har også lige nu prøvet at være inde på en bruges mailboks og slette en mail, samt slettet den fra slettet post. Ingen ændring i antallet af Items?? Det undrer mig. Bliver mailbox og items talt op i forbindelse med load af Store servicen eller ved mount af databasen ?? Eller er det en statisk process hvor man burde kunne se det med det samme i oversigten.
Avatar billede karser Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:56 #3
Nej, men der kan være sat retention på din store. Dvs. at objekter først slettes efter x antal dage, eller efter at der er kørt backup på store'n!

kontroller om der er sat retention på store'n. Det kan også være sat på brugeren.
Avatar billede karser Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:57 #4
...og ja, du burde kunne se det med det sammei oversigten! (med lille eller næsten ingen forsinkelse)
Avatar billede kjs Nybegynder
04. oktober 2005 - 23:26 #5
Har fundet ud af, at der åbenbart går lidt tid, før tallene ændrer sig.
Der var sat 30 dages retenstion på - da jeg slettede mail i brugernes slettet post, men var efterfølgende inde for permanent fjerne mail i slettet post. Har efterfølgende sat denne til 0 dage. Denne sletning gav tilsyneladende ikke nogen ændring i tallene muligvis p.g.a. de 30 dage, men det har efterfølgende sletning gjort. Så jeg betragter spørsmålet som lukket.

Tak for kommentar - vil gerne gi dig point, men så skal du sende svar.
Avatar billede karser Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:58 #6
;o) Takker!