Avatar billede mabi Nybegynder
02. oktober 2005 - 12:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lidt hjælp Freebsd ports

Hey..

Har lige et spørsmål..

Jeg har lige inst. freebsd, bruger normalt Debian skulle prøve noget nyt :-))

På mine Debian bokse bruger jeg MC (midtnightCommandor)
det har jeg så prøvet at inst på på freebsd cd /usr/ports/misc/mc && make install && make clean det gik fin nok tror jeg...!! men hvor starter jeg det så alså mc.

har prøvet at skrive mc men der sker ikke noget ???

Hvad har jeg gjort forkert ??
Avatar billede signout Nybegynder
02. oktober 2005 - 12:56 #1
Der er 3 muligheder
De 2 første er faktisk det samme resultat.
1) skriv 'rehash' så din shell bygger en ny liste over eksekverbare filer i din path
2) log ud og log ind igen

og endeligt er der sidste mulighed, der er at
3) du har fat i en gammel version af ports træet, og der hed midnight commander ikke 'mc', men 'midc'
Avatar billede mabi Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:44 #2
Tak.. det virket 2. eller måske var det 1 :-))