Avatar billede arnko Nybegynder
17. april 2001 - 17:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med cd-rom drev i windows 2000

Nu er den gal igen!

Jeg har et ASUS A7V
1 GHZ Athlon
ATA 100 IBM 45 GB HD
Plextor 12/10/32A som primary master
ASUS 50x speed som secondary master
384 MB ram

Jeg har installeret Win2K og det hele virkede indtil jeg af-installerede Adaptec Easy CD Creator. Derefter kunne den pludselig ikke finde cd-rom drevene i \"denne computer\" Jeg kan se begge cd-rom drev i Enhedshåndteringen og i BIOS\'en. Jeg har prøvet at fjerne drevene både fysisk og i enhedshåndteringen. En ting som undrer mig er at der intet står i system.ini og autoexec.bat, de 2 filer er totalt blanke. Skal der ikke stå noget i dem?
Er der nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede top Nybegynder
17. april 2001 - 17:36 #1
hvilken version af easy-cd creator?
Avatar billede tunoxw Nybegynder
17. april 2001 - 17:42 #2
du kan prøve at tage strømstiket fra cd-rom drevet! og genstarte og så sætte dem til igen!
Avatar billede arnko Nybegynder
17. april 2001 - 18:00 #3
Det var den nye ver. 5,0 der fik det til at gå galt.
Til tunoxw: Det var det jeg mente med at fjerne drevene fysisk
Avatar billede dipzy Nybegynder
17. april 2001 - 18:06 #4
arn
Avatar billede dipzy Nybegynder
17. april 2001 - 18:06 #5
ups
Avatar billede dipzy Nybegynder
17. april 2001 - 18:08 #6
arnko - Du kan prøve at hente WinDVD eller et andet DVD afspiller program, det er fordi du skal bruge en ASPI driver som ligger i EZ CD Creator. Det hat noget at gøre med at du ikke kan se dine drev. Prøv det, for du kan vist nok ikke bare hente en ASPI driver til IDE.
Avatar billede arnko Nybegynder
18. april 2001 - 15:45 #7
Det vil jeg forsøge
Avatar billede arnko Nybegynder
18. april 2001 - 17:45 #8
ok, nu har jeg hentet WinDVD hvad gør jeg så?
Avatar billede arnko Nybegynder
18. april 2001 - 17:45 #9
ok, nu har jeg hentet WinDVD hvad gør jeg så?
Avatar billede arnko Nybegynder
18. april 2001 - 19:50 #10
Jeg har installeret programmet, men problemet er stadig det samme
Avatar billede arnko Nybegynder
19. april 2001 - 20:37 #11
Er der nogen som har noget at bidrage med?
Avatar billede rossonero Nybegynder
20. april 2001 - 19:02 #12
Der er nogle muligheder. 1. Har du virus på din PC.....ondartede KAN ødelægge fysisk......
Har du programmer Norton Utilities....prøv at kører et \"system check\".....
Prøv at sætte din cd-drev over i en kammarats computer....virker det ej heller der....er det hardware problemos...
Formaterer HD ....lægge alt ind for fra......win osv.......måske en win bug.....
Avatar billede stofakiller Nybegynder
24. april 2001 - 23:10 #13
Adaptec, har deres ASPI-driver liggende seperat...

http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspi32.exe
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2001 - 23:22 #14
HER ER LØSNINGEN:
Jeg har lige haft det samme problem, det kan ikke løses medmindre du geninstallerer Windows........
Problemet er da du afinstallerede EZ cd-creator spurgte den om du ville slette en bestemt særskilt fil, \"Hvis du fjerner denne fil vil bestemte programmer måske holde op med at reagere\"
-Du har sagt ja til at fjerne den, bad luck.....
Der er ikke andet at gøre, du kan lige så godt gøre det med det samme......
DET SKAL NOK VIRKE.......
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2001 - 10:58 #15
hvis dette virkede, ville jeg gerne have et par points
Avatar billede arnko Nybegynder
02. maj 2001 - 15:01 #16
Tak for hjælpen danzig det var det der skulle til (desværre)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2001 - 20:13 #17
Jeg er glad for at kunne hjælpe