Avatar billede borst Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:17 Der er 6 kommentarer

GFX SLI problemer

Jeg har lige installeret et ekstra ASUS N6600GT gfx men de vil ikke køre SLImode med mindre skærmopløsningen er 800x600 eller lavere. Hvis jeg sætter den højere kommer der blå skærm med meddelsen "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" eller noget i den stil.
Jeg har afinstalleret begge kort i windows og geninstalleret med både Nvidias nyeste drivere og de medfølgende fra ASUS uden resultat. Kortene kan sagtens køre høje opløsninger hver for sig bare ikke i SLI.
Jeg har en Samsung 913B fladskærm og en truepower 480watt strømforsyning.
Mobo er ASUS A8N-SLI Deluxe og OS er Win XP Pro fuldt opdateret.
Er der nogen der kan komme med forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2005 - 20:45 #1
Har du checket, at der ikke er en IRQ konflikt ?

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
klik på + udfor Skærmkort og DB-klik på kortet, gå i Ressourser
Check IRQ adressen på begge kort
Avatar billede borst Nybegynder
01. oktober 2005 - 21:15 #2
Der ingen IRQ konflikter.
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2005 - 22:14 #3
Hmm, så ved jeg godt nok ikke lige hvad det kan være.

Har du directx opdateret ?
Prøvet med en lidt ældre driver version - ikke altid nyeste er bedst.
Avatar billede borst Nybegynder
02. oktober 2005 - 18:12 #4
Jeg har lige testet med et analog kabel istedet for DVI og så vil den gerne køre SLI.
Det er ikke kablet det er galt med for problemet er det samme med et andet kabel.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 19:09 #5
Har desvæære ingen andre bud på, hvad det kan være ;(
Avatar billede echsphilee Nybegynder
04. juni 2006 - 07:32 #6
har du fået løst problemet? Hvis ikke, hvilken strømforsyning kører du med?