Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ny browser - skal det være firefox?

Jeg tror jeg vil forsøge mig med firefox som standardbrowser. Jeg har derfor brug for forskellige links som beskriver funktionen af programmet m.m., som f.eks denne her: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefo…

Jeg bruger sjælden musen. Mit logitech tastatur indeholder temmelig mange genvejstaster som ikke fungerer under firefox. Jeg har vel omkring en ca. 12 websider som er mine "favoritter" og som er lagt ind i genvejstasterne.

Hvordan får jeg adgang til de 12 websites uden at skulle bruge musen? Jeg ved at jeg kan tilføre disse sites via bogmærker og personlige værktøjslinier, men jeg skal jo trods alt klikke på dem for at kunne aktivere dem. Kan det lade sig gøre at aktivere disse sites via en bogstavkombination mon ?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:33 #1
Linket virker ikke.
Firefox er ret let at gå til og hvis du kan bruge Internet Explorer så skulle du umiddelbart kunne bruge Firefox. Den importerer automatisk indstillinger og favouritter (som dog hedder Bogmærker i Firefox...).
Hvis du bruger Logitech's program er jeg ret sikker på at de sider, du lægger genvejstaster ind til bliver åbnet i standardbrowseren. Dvs. at hvis du sætter Firefox til standardbrowser, så bliver disse links åbnet i den i stedet.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. oktober 2005 - 14:52 #2
Hey schwartz84> Jeg prøver lige med dette link her og ser om det ændrer på noget (taget via firefox i stedet for ie) http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html

Du får lige denne her med til orientering: http://www.eksperten.dk/spm/650516
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. oktober 2005 - 15:34 #3
Hvad sker der hvis du sætter Firefox som standardbrowser? Virker genvejene så ikke som de skal?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. oktober 2005 - 16:35 #4
Nej det gør de ikke. Tastefunktionen slår direkte over på explorer igen.
Avatar billede gratis Nybegynder
02. oktober 2005 - 06:57 #5
vil lige nævne at Opera er blevet freeware fra version 8.5 :0) og i den har man meget længe kunne andvende "nick names" på sine bogmærker, hvilet betyder at man i egenskaberne for et bogmærke ka skrive foreks. TV og når man så skal ha fat i tv programmet er det, TV man skriver i adressenlinien, istedet for foreks. http://tv.tv2.dk/tv/?Region=1&KanalID=0&Soegeord=&Dato=0&Periode=2&Kategori=0 , nemt og bekvemt synes jeg :) ydermere kan man samle sine favorit sites i en enkelt mappe og åbne dem allesammen på en gang, enten med et nickname eller ved at klikke med musen en gang.I forhold til at se sider på nettet er Opera blevet mange gange bedre side 7.xx versionen.Dette er ikke ment som en religions krig mellem de forskellige browsere, men blot en lille beskrivelse hvad man bla. kan med Opera (C:
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
15. oktober 2005 - 08:59 #6
Har via logitechs hjemmeside fundet ud af at logitechtastaturet ikke understøtter firefox.
Tak for indsatsen.
Avatar billede webasto Nybegynder
15. oktober 2005 - 09:17 #7
Det virker da.

Min Itouch knap knap har jeg lavet om til Program fra Websted og i stien står der "C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe http://www.fdmbenzinpriser.dk/"

Tricket er at skrive: "C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe " (husk mellemrum efter) og så adressen.