Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. oktober 2005 - 06:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at åbne et filformat

hej eksperter

er der nogle der ved hvordan man "læser" et filformat som andre har lavet?
det drejer sig om eJay pxd filer (lydklip), jeg vil lave et program der konverter pxd filerne til wav.

og ja, jeg har surfet nettet tyndt for et program der kunne det nævnte og det FINDES IKKE!, jeg har også skrevet til firmaet flere gange for at høre om det var muligt at få en dokumentation på filformatet - uden nogen tilbagemælding!

så hvordan starter man rent praktisk?

/FunteX!
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. oktober 2005 - 08:17 #1
Min første tanke er: Glem det! :-O

Problemet med et lukket filformat er, at du ikke aner hvile muligheder det rummer.

En mulig vej frem er, reverse engineere noget af eJay's afspiller software. Afspiller softwaren er i stand til at lave en lydstream ud af formatet, dvs. ukomprimeret lyd.

Opgaven er ikke triviel, og specielt ikke hvis man ikke er bedste venner med en debugger/decompiler.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. oktober 2005 - 10:16 #2
hmmm, selve ejay er skrevet i ms vb 5.0 og den laver en række kald til en dll - pxd32oa.dll der udføerer afspilningen
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. oktober 2005 - 10:54 #3
Hvis en er copyrightet, må du ikke bruge den alligevel...

Men du kan formodentlig finde ud af hvilke kald, der ligger i dll'en og bruge disse til at dekode en stream. Det er jo det den berømte DVD Jon har gjort i flere tilfælde, altså ikke noget med at bryde en kryptering, men blot at omgå den.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:10 #4
jpvj -> er du interesseret i at hjælpe mig med dette her?
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:50 #5
Hej igen,

Jeg har desværre ikke tid/overskud/(evner? :-)) til det.

Mvh JP
Avatar billede kristofferb Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:05 #6
Desuden kan man konvertere filerne direkte fra Ejay.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:06 #7
ja, men det tager lang tid at skal splitte det hele op
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:10 #8
det jeg er ude efter er at lave et program der fungere i batch mode...
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
08. januar 2006 - 09:28 #9
lukker...