Avatar billede sbilde Nybegynder
30. september 2005 - 08:58 Der er 6 kommentarer

checkbox kan ikke ses i e-mail

Jeg har lavet en checkbox i en e-mail formular som virker.
Men, i den e-mail jeg modtager kan jeg ikke se om den har været krydset af eller ej.
Hvad har jeg gjort forkert?

<input name="checkbox" type="checkbox" id="checkbox" lang="da" value="nyhedsbrev">

Håber der er nogen der ved det!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 09:19 #1
Kan du ikke se om der gælder:
1) Hvis den er krydset af, så er den med i din email
2) Hvis den ikke er krydset af, så er den ikke mend i din email
?
Avatar billede sbilde Nybegynder
30. september 2005 - 09:37 #2
nej, jeg kan hverken se det ene eller det andet.
Har fået at vide, at det er fordi der skal en validering på, men det kan jeg ikke forstå. Formularen kan ses her, men det er ikke mig der får mailen.

http://www.specialmad.dk/web/kontakt.htm
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 09:43 #3
Det er farligt at bruge FormMail.pl på den måde, da enhver kan bruge den til at sende spammail. Og vil gøre det på et tidspunkt. De skal bare lave noget der ligner samme formular som jer, og så udskifte med modtagerens emailadresse. Vær lidt samfunds- og ansvarsbevidste og drop FormMail.pl med det samme. Det skal blot erstattes af et script hvor modtageradressen står i scriptet.

Derfor er der ingen yderligere grund til at hjælpe dig med at få dette script til at fungere.
Avatar billede sbilde Nybegynder
30. september 2005 - 10:04 #4
Du kan jo bare sige det, hvis du ikke ved hvordan man gør!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2005 - 10:23 #5
Jeg ved det godt, jeg har kendt varianter FormMail.pl helt tilbage fra sidste årtusinde.
Men man skal ikke, aldrig, bruge den i dag. Derfor.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2005 - 10:24 #6
hehe...