Avatar billede zoomah Nybegynder
30. september 2005 - 01:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webspeed LAN

Hej, jeg har lige fået webspeed, vi er 2 der vil på netværk.

Vi bestilte sådan en dynamisk IP, så vi begge kunne være på - hvilket vi også er.

Vi er forbundet via en switch.

Hvorfor kan vi ikke se hinanden? ( fildeling netsend osv )

Vi kører begge win2k, og har self. genstartet osv.
Jeg har haft webspeed for et par år siden, hvor det virkede.
200point til et accepterende svar!
Avatar billede Six Nybegynder
30. september 2005 - 01:52 #1
Har i begge installere ipx protokollen ? Det kan i lige prøve ihvertfald :D
Avatar billede screem_brille Novice
30. september 2005 - 01:58 #2
IPX er ikke nødvendg, kontroller at begge maskiner har samme navn i workgroup (kontrolpanelet -> system -> netværks identifikation)
Avatar billede zoomah Nybegynder
30. september 2005 - 02:06 #3
Begge dele er i orden.
Avatar billede screem_brille Novice
30. september 2005 - 02:10 #4
godt, fra maskine et kan du pinge maskine 2 ? og omvendt ? (er du i tivl om hvlken IP adresse du har, kan du i kør skrive cmd og trykke enter, derefter kan du skrive ipconfig /all der vi du se maskinens ip adresse, som du så på den anden måde kan prøve at pinge den ip du lige har fundet ud af, ved at skrive i kør cmd (enter) og derefter ping IP adresse
Avatar billede mchief Nybegynder
30. september 2005 - 02:12 #5
Avatar billede screem_brille Novice
30. september 2005 - 02:19 #6
???
Avatar billede zoomah Nybegynder
30. september 2005 - 02:23 #7
snakkede irc med ham, tdc/webspeed kan ikke køre fildeling/lan uden router.. mere info på www.webspeed.dk
Avatar billede screem_brille Novice
30. september 2005 - 02:26 #8
SÅ må du IKKE give ham point da det er klaret udenom eksperten, og jo det kan fint køre fildeling
Avatar billede screem_brille Novice
30. september 2005 - 02:30 #9
du skrev også selv: jeg harhaft webspeed for et par år siden og der virkede det.
Avatar billede polle007 Nybegynder
30. september 2005 - 08:22 #10
hvis det ikke virker, og diverse firewalls ikke blokerer, så vil fjappes ipx protokol sikkert virke. Så kan man lave fildeling, selv om pcerne får tildelt ip adresser i hvert sit subnet