Avatar billede rexius Nybegynder
29. september 2005 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at forbinde flere pc'er uden access point

hej, mit spørgsmål er om det er muligt at forbinde mere end to computere i et trådløst netværk, uden brug af access point.
jeg har hørt om en ad hoc arcitecture, hvor man kører uden access point, men for hvor mange pc'er det er ved jeg ikke.

Hvis der er nogen der kan svare mig med en god begrundelse, vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 11:19 #1
nej, ad-hoc er computer til computer, og derved at sammenligne med et twistet pair kabel direkte mellem 2 computere, du skal have en switch ind imellem (som findes i et access point)
Avatar billede venturer Nybegynder
29. september 2005 - 11:22 #2
Så vidt jeg ved kan ad-hoc nu godt fungere med flere maskiner. De skal bare sættes op til ad-hoc netværk og angive det samme SSID.
Bare husk at i ad-hoc netværk er der INGEN gateway og derfor ikke umiddelbart adgang til internettet. Evt. kan dette løses ved at sætte en netværks bridge op på en stationnær XP. Dét har jeg dog ikke selv prøvet så jeg kan ikke sige det med sikkerhed :)
Avatar billede venturer Nybegynder
29. september 2005 - 11:31 #3
Har lige læst lidt løst rundt på nettet. Ad-Hoc >kan godt< bruges af flere maskiner på én gang. Hvis du sætter ICS op en maskine der med kabel er forbundet til internettet, bør de også kunne få internetadgang på ad-hoc netværket.
Avatar billede rexius Nybegynder
29. september 2005 - 11:50 #4
Spørgsmålet er besvaret Tak for hjælpen