Avatar billede crasser Nybegynder
28. september 2005 - 21:39 Der er 14 kommentarer

For svær for eksperterne ? Tastatur

Hey Eksperter

har et problem, et stort et.

Se på følgene tekst ..

200 stærke

________________________________________________________________

Tastatur virker ikke  200 point fra crasser

X Hey mit tastatur virker ikke i Windows, kun i dos . Jeg har længe prøvet at få det til at virke, men intet ser ud til at give resultat. Det startede med værken min mus eller tastatur output virkede .. men gør den i dos .. har sat en ældgammel mus i sådan et andet stick end ps2 musen . Så den virker . Jeg har prøvet at geninstall systemet. men når jeg er i dos og har lagt disketter i 1-6 og trykket enter, virker tastaturet ikke når jeg ska vælge hvordan Windows skal installeres. Jeg er ved at blive tosset af det her. Har prøvet at smidde en driver ind til tastatur da det ser ud som om der ikke er nogen tastatur driver, men ka ik få det igang. ved ik om det er rigtige driver. har bare et standard tastatur der fuldte med PC'en, et med wire.

Hvad skal jeg gøre ?

Den gir 200 den her .
Kommentar: c-holst
24/09-2005 08:17:55 Et par skud.
Kunne lyde som om dine PS2 porte ikke virker optimalt
hvad sker der hvis du prøver et andet tastatur og mus. Både til ps2 og USB porten

Hvad sker der hvis du resseter din bios(se manualen til dit bundkort)

hvad sker der hvis du reinstallerer driverne til dit chipset(har du sikkert på en cd)

Er der ekstraknapper på dit tastatur, fx en med et for du kan skifte mellem forskellige tastaturfunktioner
Kommentar: crasser
24/09-2005 09:00:02 1. Har prøvet andre tastature og mus. Porte fejler intet noget med drivere.

2. Har ikke lige den manual du snakker om.

3. Den CD du omtaler har jeg, men kan selvfølgelig ikke finde den nu da den skal bruges.

4. Der er ingen ekstra knappper, det er et godt "gammeldags" tastatur med wire og de nødvendige knapper.
Kommentar: c-holst
24/09-2005 10:27:46 1. Har prøvet andre tastature og mus. Porte fejler intet noget med drivere.
ikke helt forstået.
Siger du, at portene ikke fejler noget når du prøver med andre tastaturer/mus end dem der fulgte med din maskine

2: Åben din maskine, find det lille runde batteri på bundkortet, pil det ud en times tid eller mere. Husk at afbryde strømmen helt først.
eller find den jumper i nærheden der hedder noget med clear cmos flyt den et hak

3: hvilker bundkort har du, så skal jeg nok finde driverne til dig(tror dog ikke den ligger begravet her)
hent evt everest home edition, som kan fortælle dig det
www.lavalys.com

4: Godt
Kommentar: crasser
24/09-2005 13:36:06 Prøver det når jeg kommer hjem .. Er i skole i øjeblikket.

Tak for hjælpen vender tilbage.
Kommentar: crasser
24/09-2005 13:47:17 1. Det er noget med driverene tror jeg. Portene virker korrekt efter hvad jeg ved.
Kommentar: crasser
24/09-2005 18:25:51 Prøvet det med batteriet virker ikke .

Har nu med din hjælp fundet ud af jeg har et MSI K7T266 PRO2 (MS-6380 v2.0.) motherboard.

Hvad gør jeg så nu ?
Kommentar: crasser
26/09-2005 12:49:30 Kan du hitte på noget ?
Kommentar: c-holst
26/09-2005 18:06:05 http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=28
hent driverne til dit chipset her
java script:void(window.open('/program/support/download/dld/spt_dld_file_record.php?folder=2&kind=1&name=VIA4in1455_73.zip','open','width=550,height=250,scrollbars=yes,resizable=no'))

installer det og se om et giver noget

ellers må du jo skifte mus og tastatur. evt til noget usbværk

Har du i øvrigt prøvet atkigge i din bios om de står til at være aktiverede

de er jo altid svært med den slags problemer, i sær med at indkredse dem.

virker portene med en anden mus/tastatur?
Kommentar: c-holst
26/09-2005 18:07:04 det du skal hente er under drivers, 4in1 drivers

beklager dårligt link
Kommentar: crasser
26/09-2005 20:01:51 Det med driveren virkede ikke :'(
Kommentar: c-holst
26/09-2005 20:17:11 regnede jeg heller ikke for meget med.

er nok ved at løbe tør for gode ideer. Kan en reklamation stadig komme på tale?
Kommentar: crasser
26/09-2005 20:33:30 Udløbet .. :(
Accepteret svar: c-holst
Point: 200,00 står af her da jeg ikke har fantasi til flere gode ideer.

vent en uges tid, og prøv en ny tråd om emnet, så er der måske mere held i sprøjten. Du ved "nye øjne"

mvh
carsten
Kommentar: crasser
27/09-2005 14:37:55 Er der virkelig ikke en ekspert her der ka løse mit prob ?
Kommentar: c-holst
27/09-2005 14:54:51 Det er det jeg mener med nye øjne og en ny tråd. Når eksperne kigger i en gruppe her på E! ser de ikke umiddelbart dit spørgsmål da der kun vises de 20 seneste på forsiden. Derfor, når der er gået nogen dage, er spørgsmålet langt nede i rækken.

Du kan lukke her, og fx oprette et lignende i hardwarekategorien. Pointene kan du evt tage selv ved at lægge et svar ind selv, evt dele med de medvirkende i denne tråd, som en slags tak for hjælpen

http://expfaq.1go.dk/
Kommentar: crasser
28/09-2005 17:41:31 Du får dem for dit forsøg .. Tak for hjælpen ..
Avatar billede crasser Nybegynder
28. september 2005 - 21:40 #1
Skal siges ovenstående er fra spørgsål hvor sagen ikke kunne løses .. så alt der står over her løser ikke problemet ..
Avatar billede boxer Nybegynder
28. september 2005 - 22:11 #2
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om du har prøvet med et andet tastatur og hvad resultatet var?
Avatar billede crasser Nybegynder
28. september 2005 - 22:16 #3
der er prøvet med et andet .. tror det virkede en gang .. men så gik det helt galt igen ..
Avatar billede boxer Nybegynder
28. september 2005 - 22:24 #4
Som c-holst også har været inde på, tror jeg at porten er defekt.

Der findes nogle små "konvertere" så du kan sætte ps2 stik i en usb. Prøv sådan et eller lån et usb tastatur og prøv med det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2005 - 23:13 #5
http://exp.dk/spm/650545
http://exp.dk/spm/651661

Læs nu lige de regler i stedet for at spamme eksperten med samme spørgsmål hele tiden, ok? På 15 mdr. kan sådan noget nemt glemmes...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2005 - 23:13 #6
Et vildskud...
Tjek om der evt. er byttet rundt på stikkene...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 07:21 #7
Hvad er det for et Keyboard?
Har du prøvet keyboardet på en anden PC?
Avatar billede crasser Nybegynder
29. september 2005 - 15:10 #9
Ikke din stik teori, er heller ikke så dum på en PC :P

Det er et stardard tastatur med wire der var med til PC'en. Forresten et Fujitsu Siemens.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2005 - 15:54 #10
Du svarer altså lidt kryptisk ;)

Er stikkene tjekket og sad de rigtigt?
Avatar billede boxer Nybegynder
29. september 2005 - 16:22 #11
Jeg tror crasser har hældt cola i sit tastatus :o)

Jeg er 99,9% sikker på at tastaturet er dødt. Tastaturer har en begrænset levetid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2005 - 16:56 #12
Enig og dog...
Har lige skiftet mit gamle tastatur ud - det blev kun 9 år...
Avatar billede crasser Nybegynder
29. september 2005 - 18:23 #13
John , de stik sad ok ..

Boxer , Ikke din teori , har prøvet tastaturet på en anden PC
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 20:01 #14
Sidder med et IBM keyboard der er produceret d. 3-3/1995 i Skotland.

Crasser>> har du prøvet et andet tastatur på din PC?