Avatar billede henrikbremer Nybegynder
28. september 2005 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man autogenerate et UML diagram fra java filer?

Jeg skal lave et UML diagram over et af de java programmer jeg har lavet, og tænkte på om der måske ikke fandtes en smart måde at gøre det på? Et værktøj eller lignende. Jeg troede faktisk at JBuilder kunne gøre det, men ikke i mine hænder ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 15:43 #1
De dyre versioner af JBuilder har de sidste 6-7 udgaver kunnet vise UML, men
det er nu ikke noget specielt pænt UML.

Men der er masser af produkter som kan generere UML fra Java kode:

Poseidon
Visual Paradigm
Jude
Borland Together
IBM Rational Rose
etc.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 15:44 #2
Men jeg er sjældent tilfreds med resultatet af en import og foretrækker
derfor selv at skrive UML'en.

Problemet er at de importerer alt, mens jeg når jeg skriver UML nøjes
med det vigtige.

De har endnu ikke kunnet lave software som kan skelne mellem vigtige og ikke
vigtige metoder.

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 15:44 #3
Til listen:

Fujaba
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
28. september 2005 - 16:04 #4
Er der nogen af dem der kan gøre det gratis? Jeg bruger pt. JBuilder Mobile Trial Edition, hvis der er noget der hedder det - Eller måske JBuilder X.

Hvis det eksisterer i mit JBuilder, hvor skal jeg så lede efter det henne?

Jeg er studerende, så hvis du kan anbefale et gratis program vil det være en fordel - er der nogen på listen der er gratis? Jeg ved godt, at det ikke bliver så pænt i øvrigt, da den tager alt muligt med, men det passer fint nok til de projekter jeg arbejder på pt.

Tak for hjælpen...
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
28. september 2005 - 16:09 #5
Jeg forsøger mig lige med Visual Paradigm. Hvis du kan forklare, hvordan jeg bruger JBuilder til det, vil det være perfekt, men du har i al fald fortjent dine point uanset hvad
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 16:18 #6
hvis det er ikke-kommercielt er Poseidon Community Edition gratis
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 16:19 #7
JBuilder har UML som en bund tab
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2005 - 16:19 #8
svar
Avatar billede woodbase Nybegynder
02. november 2005 - 20:52 #9
prøv med omondo til eclipse. Eclipse kan downloades gratis. Omondo kan hentes i en gratis i en trail-version. Det virker rigtig godt. Har selv brugt det til en datamatiker hovedopgave.