Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. september 2005 - 16:22 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Mapper er væk og disken underlig

Jeg er lige stødt på et kæmpe problem. Jeg har 2 harddiske, den ene kører C med windows og E drev med backup og diverse gamle ting jeg har gemt. Den anden harddisk har jeg som D drev hvor jeg installerer alle mine spil og F drev hvor jeg har alt mit musik, videofilm og billeder.
F drevet er problemet. Forleden ville jeg høre musik med winamp og havde i forvejen listen over mit musik fra F drevet gemt på den. Den ville ikke afspille det. Jeg gik så ind på drevet via stifinder og så til stor forbavselse at alle mapper var væk undtaget en enkelt mappe med et videoklip fra et spil. Og alle filerne som lå udenfor mapperne ligger der endnu. Pladsen fra mine mapper er stadigvæk brugt. Jeg kan ikke tjekke disken for fejl. Det er NTFS og når jeg laver et tjek så kommer den kun halvvejs i fase 1 ud af de 3 faser. Alt det der ligger tilbage virker fint nok og mit D drev som nævnt stammer fra den harddisk afvikler alt glimrende. Hvordan kan jeg få rettet op på den? Er det virus? Er den gået i stykker? Jeg har brugt enormt lang tid på at konvertere alle mine CD'er til MP3 og jeg har en masse private videofilm og billeder liggende. Jeg ville blive i enormt godt humør hvis nogen kunne hjælpe mig med det her så jeg evt. kan få det meste brændt ned på CD'er.
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 16:33 #1
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Et gratis program til at redde data.

http://www.runtime.org/
GetDataBack er et andet program til at redde data, men det er ikke gratis.

Det er korrekt at du ikke kan køre en chkdsk?
Avatar billede screem_brille Novice
27. september 2005 - 16:33 #2
prøv get data back fra runtime.org det kan hentes i en demo version, men det kan så fortælle dig om det kan se de andre filer.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. september 2005 - 17:29 #3
Jeg prøvede at slette et par filer af dem som lå tilbage. Der var ca. 20. Jeg slettede 5 og tømye papirkurven. Nu er der kun 1 fil tilbage og den kan ikke vise den ene mappe der var tilbage i hovedvinduet i stifinder, men den kan sjovt nok godt vise den i stien til venstre i stifinder.

GetDataBack er i fulde gang, den har fundet et par fejl i nogle sektorer, men den finder et hav a filer. Tak for hjælpen så lang. Så må jeg se om jeg kan fiske dem frem så de kan bruges igen. Vender tilbage...
Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. september 2005 - 17:30 #4
Og til bozer >> Nej den vil ikke tjekke med chkdsk. Kan ikke fuldføres siger den.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. september 2005 - 17:30 #5
boxer*
Avatar billede halifax Nybegynder
27. september 2005 - 17:50 #6
Før du beslutter dig for at bruge penge på GetDataBack kunne du prøve PCInspector File Recovery - det er nemlig gratis. Fås i DK version, og husk at læse Betjeningsvejledningen.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Avatar billede dm-bm Nybegynder
27. september 2005 - 18:29 #7
halifax > det lader til at fungere fint og filerne ligger der endnu på en eller anden måde. Jeg synes i har været en god hjælp så bare kom med et svar begge to hvis i vil have point.

Men hvad kan forklaringen så være på at det hele pånær enkelte ting sådan uden videre forsvinder? De seneste dage har jeg egentlig slet ikke lavet noget udover at spille lidt World of Warcraft. Det burde ikke kunne have gjort det.
Og jeg er heller ikke den der roder rundt i alle tingene. Jeg får installeret nogle programmer som jeg i forvejen kender i ny og næ. Jeg laver de ugentlige virus og spyware tjek som jeg altid har gjort. Jeg har oplevet at harddisken har været så varm at jeg ikke kunne holde på den. Jeg har hård hud på fingrene så jeg snakker om RIGTIG varm! :D Kan der være røget et par sektorer der styrer disken?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 18:53 #8
Det lyder som om harddisken er defekt. Det er derfor den har været så varm.

Her er et par programmer der kan vise varmen på cpu og harddiske:
http://www.lavalys.hu/products/download.php?dlid=1&lang=en
http://www.almico.com/speedfan.php

Hvis Everest ikke kan vise temoeraturerne, bruger du bare SpeedFan.
Everest er den bedste, da den også indeholder så meget andet.
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 18:54 #9
Du sørger selvfølgelig for at få flyttet filerne til en anden harddisk?
Avatar billede halifax Nybegynder
28. september 2005 - 03:11 #10
Svar.

- og husk så at få lavet det backup fra drev F. Og måske få sparet sammen til en ny disk.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. september 2005 - 03:11 #11
:)
Avatar billede dm-bm Nybegynder
28. september 2005 - 18:26 #12
Det gik alligevel helt galt. Efter programmet var færdig med at finde alle filerne, så lavede den en fejl mens den var igang med at genskabe dem på et andet drev. Jeg har formateret drevet helt nu og må så bare vinke farvel til det hele :(
Men tak for hjælpen, det var jo den rigtige vej ihvertfald ;) (Piver lige lidt endnu hehe)
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 22:04 #13
selvom du har formateret den vil getdataback stadig kunne finde dine filer.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:24 #14
Jo, men jeg har så tænkt mig at bruge drevet igen ligefrem. Så må man vel gå ud fra at filerne bliver overskrevet efter som der kommer nyt data på.