Avatar billede llslipknotll Nybegynder
27. september 2005 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst WinXP PRO eller Home Edition

JaaH hvad er dét bedste jeg forstår ikke hvad forskellen skulle være på det hehe :D
Avatar billede nva Praktikant
27. september 2005 - 15:18 #1
Jeg fandt dette et sted:

Nu skal jeg opsumere forskellene mellem Windows XP Home og Windows XP Professional:

1. Pro understøtter 2 CPU'er.
2. Pro har flere PREINSTALLEREDE funktioner.
3. Pro kan logge på Domain server.
4. Pro har en højere krypteringsgrad end Home.
5. Pro kan fungere som Web og FTP server.
Avatar billede lonepeter Novice
27. september 2005 - 15:21 #2
Prøv at se på nedenstående link...

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

Det er microsofts sammenligning
Avatar billede screem_brille Novice
27. september 2005 - 15:30 #3
pro er den bedste og det afspejles også i prisen, men det er ikke ale som har brug for de ekstra funktioner som der er i pro i forhold til home edition.
Avatar billede cyber00 Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:26 #4
PRO kan også bedre overfører over netværk.
Som f.eks. gennem en router.
Derfor er pro bedre.
Pro er dog ikke ligeså god til at køre spil, men den er god til at skrive på, og kontorarbejde. så hvis du er studerende eller sådan noget ville jeg vælge PRO. men det er dit valg.
Avatar billede screem_brille Novice
01. oktober 2005 - 21:52 #5
cyber00 kan du venligt underbygge dine påstande ? især den del med at pro er dårligere til spil end home er ?
Avatar billede cyber00 Nybegynder
14. juni 2006 - 19:03 #6
Home har en del der understøtter "ældre" spil, der ikke har samme sikkerhedsniveau som de nuværende spil har. der er mange opdateringer til PRo som gør at den simpelt hen blokerer spillene efter en periode. der er et eksempel: Emperor battle for dune.
Avatar billede cyber00 Nybegynder
16. juni 2006 - 16:06 #7
undskyld for det sene svar