Avatar billede amd Nybegynder
27. september 2005 - 13:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Roaming profiler driller.

Hej...
Har sat en windows server 2003 op som domæne server, og skulle gerne køre med roaming profiler.
Når jeg logger på med den enkelte bruger på selve serveren gemmer den rigtigt nok profilens instillinger osv i den angivene mappe. Men forsøger jeg at logge på fra en XP pro klient så gemmer den kun profilen på selve computeren og ikke på serveren i den mappe jeg har anvist?
Nogen Ideer til hvorfor ?
Avatar billede amd Nybegynder
27. september 2005 - 14:12 #1
Lige et tillæg til spørgsmålet...
Hvordan kan man gøre så brugernes passwords ikke skal være så indviklede?
Lige nu kræver den en kombination af store og små bogstaver, tal og mindst 7 karakter?
Avatar billede h8red Nybegynder
28. september 2005 - 14:30 #2
Dette link kan måske forklare lidt om det :)
http://www.windowsdevcenter.com/pub/a/windows/2005/02/01/rmng_usr.html
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 17:28 #3
amd til spørgsmål 2 (mht complexe passwords), det ændrer du ved at oprette en GPO som har en lavere sikkerhed, og sætter den til at gælde på den OU som dine brugere er i
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 18:56 #4
Spørgsmål 1.
Du har sikkert sat profil stien til en lokal sti. Feks C:\Profiler\Brugernavn. Det skal være: \\ServerNavn\Share\%USERNAME%

Spørgsmål 2.

Start Active Directory Users and Computers
Højreklik på dit domæne >Properties.
Fanebladet Group Policy >Marker Default Domain Policy >Klik Edit.
Naviger til Computer Configuration >Windows Settings >Security Settings >Account Policies >Password Policy.
I vinduet til højre: Deaktiver Password must meet complexity requirements. Sæt Minimum password length til det du ønsker.

>screem_brille
Account Policies virker KUN på Domain nivau. De kan sagtens sættes på OU nivau. Men de virker bare ikke.
:-)
Avatar billede amd Nybegynder
28. september 2005 - 19:16 #5
Hej igen... :)
Jeg beklager men er riimlig travl i de her dage, vender lige tilbage inden for et par dage!
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 20:38 #6
tpo, kunne jeg ikke huske, men hvad man kan ikke huske alt jo *G*
Avatar billede amd Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:28 #7
Jeg siger mange tak for svarene :)