Avatar billede litop Nybegynder
26. september 2005 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

modul til gentagelser

Hej Eksperter

Så må jeg have hjælp igen – denne gang nok lidt omfattende. I forbindelse med et skoleprojekt har jeg en db med oplysninger om; dato, pris på 95 blyfri, benzin station (123, statoil …), adresse, id (key) samt flere forskellige oplysninger, herunder tankstations karakteristika såsom, afstand til nærmeste konkurrent, placering ift motorvej, konkurrenter inden for 2km. Stationskarakteristika skal jeg selv taste ind og da mange stationer har prisobservationer for flere/mange dage var min ide at indtaste det en gang for hver station og så lave et modul der gjorde at hvis adressen samt tankstation var ens med den jeg havde indtastet (defineret på id) skulle den bare kopiere oplysningerne.

Men mit store problem er at jeg aldrig har lavet et modul kun rettet i nogle få så her kommer hjælpen ind i billedet, er der en der vil sætte en ’skabelon’ agtig ting op for mig så kan jeg selv forsøge at fylde ud. Hvis det jeg beskriver er helt umuligt men i godt kan se problem, har i så forslag til en løsning?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 13:43 #1
If I have understood your question correctly, then you need an extra table for prisobservationer. This table would maybe have a date/time column, pris, and any other information which needs entereing for each observation. And it also needs a foreign key field which references the primary key (id) in the table which contains the fixed information on each benzin station.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 13:44 #2
Doing it this way eliminats the need for enetering the same information for each observation.

You could have a mainfrom which shows the station info, and then a sub form which has the observation info.
Avatar billede litop Nybegynder
26. september 2005 - 14:40 #3
Ja - det er da klart lettets at dele den i to - tak! vil du have dine point?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 15:39 #4
ja tak :o)
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 15:39 #5
an get back if you need more help on this question