Avatar billede vandspand Nybegynder
26. september 2005 - 11:06 Der er 1 kommentar

redigere et billede

Jeg sidder med et lille program der spytter nogen billder ud. Men problemet med de her billeder er at der er meget hvidt omkring det der skal være på billedet. Det er fordi det er forskelligt hvor indholdet ligger henne på selve lærredet.

Nu kommer vi så til spørgsmålet. Kan jeg lave en lille klasse der tager det image ind jeg har lavet og så finde ud af hvor på hele imaget der er noget der ikke er hvidt. Og kan jeg så lave et nyt image hvor der kun er det væsentlige? altså ikke noget med zoom men bare gøre billedet mindre således jeg reducerer det hvide på billedet?
Avatar billede vandspand Nybegynder
26. september 2005 - 11:16 #1
Nu har jeg lige fundet ud af at JAI CropDiscriptor kan fange det image ud men den skal have bounds på det den skal crop'e. Hvordan finder jeg bounds til det? Kan det være noget med at lure pixel for pixel?