Avatar billede mulan Nybegynder
26. september 2005 - 09:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dokumentation af filsystemets NTFS sikkerhed

Hej

Jeg har et netværksdrev, som starter i 10 mapper fra roden. De forgrener sig til et ukendt antalt undermapper, hvor der i disse strukturer er sat forskellig sikkerhed og nedarvningsregler.

Jeg har brug for at dokumentere dette. Drømmen ville jo være, hvis der fandtes et lille program, som kunne løbe filsystemet igennem, for herefter generere en præsentation af NTFS sikkerheden i den pågældende struktur.

Har nogen kendskab til dette. Eller evt. "bare" en metode, så man kan fremstille strukturen grafisk eller i et Excel ark el. lign. så jeg selv kan påføre sikkerheden.

Alle gode råd modtages :-)

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 12:25 #1
Avatar billede strych9 Praktikant
28. september 2005 - 08:34 #2
Windows kan :P

Fra en kommandoprompt:
tree > outfile.txt
Så har du dejlig dejlig ascii af din mappestruktur i filen outfile.txt hehe
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 16:12 #3
tree giver ikke rettighederne strych9.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. september 2005 - 18:08 #4
Han siger "så jeg selv kan påføre sikkerheden".
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2005 - 17:22 #5
;)
Avatar billede mulan Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:11 #6
Tak for "tree" kommandoen. Når jeg laver tekstfilen, så ser den ikke ud, som når jeg "gør det" på skærmen. Åbner jeg filen i f.eks. "Edit" programmet, så ser den flot ud, men det er også et "DOS" program. I Excel ser den også mærkelig ud. Det ligner noget med forkert tegnsæt, så jeg behøver lige lidt hjælp til det sidste.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. oktober 2005 - 19:26 #7
Du skal ændre skrifttypen til en "monospaced" skrifttype. Problemet ved feks times new roman er at hvert bogstav har forskellig bredde. Altså at den ikke er monospaced.

En monospaced skrifttype du kan ændre til er feks Courier.
Avatar billede mulan Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:41 #8
Det hjælper ikke helt. Streger, æ, ø og å skrives med andre tegn, så filen er åbenbart sat med et andet tegnsæt - evt. 7 bit.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. oktober 2005 - 19:42 #9
hmm der er ikke en terminal font eller noget du kan bruge? Kender ikke så meget til Excel.
Avatar billede mulan Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:52 #10
Hej igen

Perfekt! Tak for det. Jeg valgte fonten "terminal", og så så det straks rigtig flot ud. Du må smide et svar, så du kan få point.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. oktober 2005 - 19:53 #11
Godt skudt i tågen der af mig ;)
Avatar billede mulan Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:54 #12
Jeps :-)
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2005 - 19:57 #13
mulan -> Har du kigget på AccessEnum ?

tpo -> Kanon værktøj.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2005 - 00:23 #14
>leif
Det syntes jeg også. Jeg troede at det var NTFS rettigheder mulan var interresseret i.
Sysinternals har mange gode værktøjer. Microsoft henviser endog til nogle af dem.
:-)
Avatar billede leif Seniormester
03. oktober 2005 - 09:35 #15
tpo -> Kan du ikke kontakte mig på MSN eller Email ? Har lige et par spørgsmål vedr. programmet !