Avatar billede isb Nybegynder
25. september 2005 - 22:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af drev/mapper mellem XP Pro og XP Home

Hej
Hvordan opretter vi forbindelse mellem en XP Home og en XP Pro maskine?
Der er forbindelse fra XP pro til XP Home, men ikke den anden vej. Dvs. XP Home kan godt se de delte mapper, men ikke tilgå dem. XP Pro kan se og tilgå delte mapper på XP Home.
Fejlmedd. ved forsøg på tilgang fra Home til Pro: Adgang nægtet.
Firewalls slået fra på begge PC'er. Der er ikke umiddelbart på Pro nogen restrektioner fx. password beskyttelse af mapperne.

Håber her er hjælp at hente!
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 22:45 #1
under egenskaber for det delte drev, tilføj everyone (eller alle som det vist nok hedder på dasnk) så er du ud over det problem, hvis du vil have sikkerhed på, så oprette samme bruger med samme kode på begge maskiner, så spørg den ikke længere om kode)
Avatar billede isb Nybegynder
25. september 2005 - 22:47 #2
Hej
Den er sat til Everyone, og der bliver ikke promptet for kode. Andre bud?
Avatar billede kalp Novice
25. september 2005 - 22:58 #5
Højre klik på Netværkssteder, vælg egenskaber, højre klik på Lan-forbindelse og vælg egenskaber. Dobbeltklik på TCP/IP og marker i Brug følgende ip adresse, og så skriver du en ip.. eks. 192.168.0.1x

hvor x er et tal du selv bestemmer.. det gør du på begge maskiner.

på begge maskiner.
Avatar billede isb Nybegynder
25. september 2005 - 23:04 #6
Hey Boxer
Der er points! der var hjælp at hente i artiklerne!
1000 tak!
Avatar billede isb Nybegynder
25. september 2005 - 23:06 #7
anonym: smid lige et svar, så du kan få points
Avatar billede boxer Nybegynder
25. september 2005 - 23:08 #8
Velbekomme :o)
Dejligt du fik hul igennem.