Avatar billede cruetrue Nybegynder
25. september 2005 - 00:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ekstern harddisk

Jeg har en Freecom Classic 160 GB ekstern harddisk. Desværre har jeg nu fået det problem, at når jeg tilslutter den, bliver den ganske rigtigt indlæst og E: dukker op i Denne Computer, men selve drevets informationer bliver ikke indlæst. E er der, men den kan ikke finde ud af, hvilke filer, der er på den, hvor  meget plads, der er, osv.. Derudover kan man heller ikke se, om der er nogen filer på harddisken. Det eneste, man kan se, er, at drevet hedder E:

Nogle, der har en løsning?
Avatar billede kalp Novice
25. september 2005 - 00:03 #1
Du siger man ikke kan sige hvilke filer der er på.. dvs. det har fungeret før?
Hvis det er første gang du tilslutter det skal du formattere det..

Hvis det er plug'n play så behøves der ikke nogen driver.. det sørger windows for.. men det er måsker en ide lige at prøve det der fulgte med på cd'en.. hvis du da har fået sådan en
Avatar billede cruetrue Nybegynder
25. september 2005 - 00:07 #2
Den har fungeret før, ja.

Og nej, jeg behøver ikke driveren; som sagt kan den godt indlæse og se, at en ny enhed er tilsluttet og installeret -- men de filer, der er på den, drevets størrelse, osv. kan den ikke finde noget om  = jeg har ikke adgang til mine filer.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede kalp Novice
25. september 2005 - 00:09 #3
Du kan prøve at geninstallere dine USB controllere.. via. enhedshåndtering.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. september 2005 - 04:27 #4
Har disken tabt oplysningerne i partitionstabellen, kan du muligvis redde den ved at følge vejledningen her
http://www.helgec.dk/lost_partition.html
Avatar billede serverservice Praktikant
25. september 2005 - 08:52 #5
Enig med kalp i at du må forsøge at geninstallere usb driveren til disken. Endelig hvis du får i diskhåndtering i computer management - hvad siger den så om disken her?
Avatar billede cruetrue Nybegynder
25. september 2005 - 17:54 #6
Jeg har nu geninstalleret dem, men det gør ingen forskel. Faktisk er situationen nu blevet forværret, da den nu slet ikke kan indlæse disken. Man kan høre, at den prøver at starte op, men uden held - så hvis disken er tilsluttet, når jeg starter Windows op, kan det ikke starte. Tager jeg stikket ud, er der ingen problemer.
Avatar billede kalp Novice
26. september 2005 - 00:11 #7
prøv systemgendannelse.. til et tidspunkt hvor den har virket.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2005 - 01:47 #8
Hvad vises om disken i Diskhåndtering? Status, filsystem osv.

Kommer fejlmeddelelse som "Disken er ikke fornmateret. Vil du formatere nu?" eller lign.
Avatar billede cruetrue Nybegynder
27. september 2005 - 22:30 #9
Nu er det sådan, at den disken slet  ikke kan læses, derfor ser du den heller ikke i Diskhåndtering eller andre steder. Man kan høre, at den tænder  - men det er så det. Andet sker ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. september 2005 - 18:35 #10
nå så er den jo død - så mp du købe en ny desværre
Avatar billede cruetrue Nybegynder
13. december 2007 - 23:33 #11
Jeg lukker lige denne :)