Avatar billede highflyer15 Nybegynder
24. september 2005 - 23:56 Der er 7 kommentarer

Problemer med spil, programmer og windows!

Hejsa! Jeg har lige fået samlet min computer og der er allerede begyndt at komme nogle store problemer, som jeg MEGET gerne vil ha hjælp til! ='(
Jeg har præcis det samme bundkort, som en kammerat og samme størrelse RAM blokke og grafikkortet er lidt kraftigere end hans.. Men alligevel, så kører min langt fra ligeså perfekt, som hans..

Spil:
Først ska det lige nævnes at jeg aldrig kører på højere end High eller Høj i nogen af mine FPS spil, da jeg ik vil risikere få hakkende sekvenser igennem nogle af spillenes "scenarios".. Også selvom jeg kører med et GeForce 6800 GT grafikkort..
Jeg har en FPS mani og derfor sidder jeg og spiller meget Doom 3 + Udvidelse, FarCry, Battlefield 2 og jeg vil meget gerne kunne spille F.E.A.R. demoen, men her kommer problemerne ind..
Doom 3 kører flydende, uden problemer.. Ingen grafikfejl eller noget i den stil..
FarCry og Battlefield 2 har begge samme problem.. Der er store sorte firkanter under én.. Disse sorte firkanter forekommer også under helikoptere og køretøjer og alt andet som har højere texture end de mænd man render rundt og plaffer ned..
F.E.A.R. kan så slet ikke køres ordenligt.. Jeg kan åbne spillet.. Og efter 20 minutters loading, så kommer jeg frem til at en sort skærm, hvor jeg kan se sigtekorn, ammo-tal, map og health.. Og lydende kører i baggrunden.. Udover loadetiden, så er det at jeg ik kan se en skid, meget frusterende da min kammerats pc starter spillet op på 30 sekunder(til intro film) og højst 1 minut fra intro til at han render rundt og skyder..
Og CS Source kan jeg overhovedet ikke komme ind i.. Den starter skærmbilledet op med de to heavily armed dudes i CS gear og så sker der ik mere..

Programmer:
Photoshop.. Fryser når jeg prøver at klippe en basketballspiller ud af et billede.. Dette sker hvergang!

Windows:
Havde det med at fryse når jeg gik over et link til en .exe fil på nettet, men dette forekommer ikke mere efter en formatering..

Kammerater har foreslået:

Defekte RAM - Dem jeg har er 2 helt nykøbte 512 MB blokke..
Filfejl - Jeg lader Windows kører diskkontrol hvergang den beder om det ved genstart..
Strømforsyning - Efter at jeg har set et par andre topics igennem kan jeg måske forstå at mit grafikkort får for lidt strøm.. Kan dette virkelig være alt der er galt..? Og hvor tjekker jeg hvor meget strøm jeg giver 6800 GT bæstet lige pt. Har intet overblik.. =P
Gammel Harddisk - Min harddisk er af ældre model, så kan det være derfor jeg ik kan se mine film(http://www.eksperten.dk/spm/647556), men det er ligemeget lige nu.. Kan det oz være en del af grunden til at mine spil kører dårligt..?
Det er et drev jeg aldrig har formateret før, som spillene ligger på.. Kan det oz være der fejlen ligger..?

Nu har jeg ingen forstand på hardware-siden af computere, for mig ska de bare virke og som nu er jeg meget frustereret, da det ikke var en computer med problemer jeg brugte mine penge på.. ='(

Håber virkelig I kan hjælpe her..

Mange tak på forhånd til alle som vil komme med positive og hjælpende svar! =)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. september 2005 - 00:01 #1
Lige samlet min computter..

Korrekte driver(sæt) til din hardware ?

Korrekt opdateret Windows ?

Fri for spyware/'snavs'/Virus ?
Avatar billede kalp Novice
25. september 2005 - 00:01 #2
Du kan køre med en ramblok af gangen og se om det er dine ram den er galt med.. jeg tvivler.

Du kan defragmentere den harddisk som du aldrig har formatteret.. det kan hjælpe lidt.

Hvis dit gfx kort får for lidt strøm så er du nød til, at købe en større PSU ..

Sørg desuden for at dit gfx kort køre med de nyeste drivere.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. september 2005 - 00:06 #3
En formatering af din harddisk og derefter geninstallering af dit styresystem burde eliminere stort set alle fejl pånær hardware. Men der er mange der ikke er glade for denne løsning, hvilket jeg finder underligt eftersom det oftest tager længere tid at finde fejlen end at formatere.

Ellers ville det måske være en god ide at starte med at reninstallere dine drivere til dit grafikkort.
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
25. september 2005 - 00:06 #4
Jeg har downloaded nyeste driver til Nvidia grafikkortet..
Windows opdateres automatisk.. Og indtil videre har jeg installeret alle de updates den kommer med..
Jeg har ingen spyware eller virus.. Snavs plejer at være porn i min ordbog, må jeg ik ha det? ;)

Jeg prøver at defragmentere..
Det er muligvis en for lille PSU jeg har.. Har det noget med mit bundkort at gøre, hvis ja, så er det meget muligt det, da mit bundkort ik længere laves i den series.. :P
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
25. september 2005 - 00:08 #5
@phineas_phreak..

Jeg har formateret en del gange på det sidste, da Windows nogle gange slet ik gad starte op, gå videre end Velkommen skærmen før den frøs..
Før alle fejl er væk, ska begge partitioner formateres eller er det nok med der hvor Windows ligger..?
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
25. september 2005 - 10:43 #6
Efter en formateringen tog det stadig F.E.A.R. 20 minutter om at starte, så jeg installerede det for sjov på mit C-drev og der startede det op på 30 sekunder.. Hurtigere end min kammerats opstart..

Så det er altså mit D-drev der er noget i vejen med..? Ska jeg få brændt det jeg gerne vil gemme ud og så ha det drev formateret..?
Avatar billede kbech Nybegynder
27. september 2005 - 09:27 #7
jeg tror det der giver alle dine problemer er dt grafikkort, prøv et ati de er gennerelt bedre syns jeg. Ellers kunne du jo sikre dig at alle dine kort sidder ordentlig i... det kan jo flytte sig når man slæber rundt med svinet til lan etc.