Avatar billede deejay1984 Novice
24. september 2005 - 18:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-out problemer med visse film

Hej Experter
Jeg har et problem med at se visse film fra computeren på tvet..
Alle slags film kan jeg se på computeren men visse film virker ikke på tvet.
Feks. virker nogle windows media filer godt og andre gør ikke..
Billedet på tvet er helt ok men når jeg så åbner en film bliver vinduet hvor filmen vises bare sort på tvet - men jeg kan altså stadig se den på computer skærmen..
Nogle film virker begge steder...

Er der nogen der ved hvad der er galt og evt. en der kan hjælpe med at løse problemet

På forhånd tak..
Hilsen DeeJay
Avatar billede Dribble Nybegynder
24. september 2005 - 19:02 #1
det er højst sandsynligt codec problemer, har de samme problemer.

men brug den her Player http://www.videolan.org/vlc/ den bedste media player efter min mening, den kan afspille det hele, uden at skulle opdatere div codecs.
Avatar billede Dribble Nybegynder
24. september 2005 - 19:02 #2
hurra for Open source :)
Avatar billede deejay1984 Novice
25. september 2005 - 18:54 #3
Jeg har nu installeret og prøvet det program du foreslår det virker desværre også kun på computer skærmen og ikke på tv skærmen.. Andre forslag?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:15 #4
Det kan ikke være et codec problem, når du godt kan se filerne på din computer.

Kunne det være et eller andet med opløsningen af filmfilerne? - prøv at sætte opløsningen ned på dit udgangssignal.
Avatar billede deejay1984 Novice
02. oktober 2005 - 20:41 #5
Jeg har nu også prøvet at sætte opløsningen ned men det skete der ikke noget ved - Men jeg opdagede ved et tilfælde at ved at udvide skrivebordet til tvet kunne jeg godt se disse film... Så problemet er nu løst men tak for hjælpen...