Avatar billede dcgeek Nybegynder
24. september 2005 - 13:04 Der er 4 kommentarer

Jeg skal have nyt grafikkort - hjælp mig

Eftersom jeg ikke er så god til hardware bliver jeg nød til at stille et n00b spørgsmål:

Hvilke grafikkort skal jeg købe i min situation?

Jeg har skaffet mig en fladskærm. Denne kræver 1280*1024 i opløsning. Eftersom jeg kun har en Radeon 9600 Pro på 256 MB, 3 Ghz P4 og masser af harddiskplads, og jeg sætter opløsningen i Brothers in Arms Road to Hill 30 (samt Earned in Blood demo) så kommer det til at hakke alt for meget når der sker noget, når jeg sætter opløsningen til 1280*1024.

Jeg kører absolut kun ATI, så det skal være et ATI kort jeg skal have.

Jeg ved man kan få nogle på 512 MB, men jeg har hørt der er noget andet der tæller.

Så hvis jeg skal kunne køre Brothers in Arms Earned in Blood på min computer i spillets aller højeste opløsning (som er både minimum og maksimum på min fladskærm), nemlig 1280*1024 samt alle Performance settings sat på det absolut højeste, hvilket grafikkort skal jeg så vælge, inden for ATI?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2005 - 13:42 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2005 - 13:43 #2
men hov!
AGP eller PCI-Express???
Avatar billede edvardj Novice
24. september 2005 - 21:08 #3
Det RIGTIG mange går forkert af, det er at man tror at jo flere ram kortet er på jo bedre, DET PASSER IKKE !!!!!
Det man skal kigge godt efter er det der hedder RAMDAC jo højere jo bedre

Et grafikkort på 128 DDR ram kan sagtens være meget bedre end et på 256 DDR ram

men er det AGP eller PCI kort du vil have og hvor meget må det koste ?????
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2005 - 22:36 #4
Fordelen ved mange ram på kortet er at kortet kan gemme større teksturer.
Hastighedsmæssigt er der dog INTET vundet ved at købe med 512 Mb ram - jo, ved load af spil som vil går hurtigere da teksturer ikke skal komprimeres så meget med 512Mb som ved 256Mb.